Tun priser igen
Fra : Kim Larsen

Dato : 02-09-02 14:35

Hej i gruppen

Da den oprindelige tråd er væk, så laver jeg lige en ny

Jeg har været nede hos min knallert-pusher igen for at snakke motor og
opdatering. Han har nu fundet et andet tun til mig, som passer mig og mit
behov bedre, så nu går jeg fra 7,5 til 8,5 HK, men kun 10500 o/min mod før
13.000, og det koster kun en hund mere end det tidligere som kostede 800.-
kr. Så kan jeg så afsløre at det et er Polini tun, som hedder noget med nr.
3 eller noget i den stil, men 3 tallet er med. Det skal ikke være nogen
hemmelighed at jeg glæder mig, der skulle komme et ret voldsomt bundtræk med
det nye, og det vil jeg hellere have end en voldsom topfart.

Kim Larsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-09-02 18:43

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> det nye, og det vil jeg hellere have end en voldsom topfart.

Det er garanteret en Polini Sport han sælger dig, også kaldet Kit3?!

Sport kit'ne er kendt for deres enorme bundtræk.. jeg tror du bliver glad
for den cylinder (selvfølgelig kombineret med at den sidder på knallerten
;) )

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Moller

Dato : 02-09-02 19:01

> opdatering. Han har nu fundet et andet tun til mig, som passer mig og mit

husk lige at sikre dig at det er med Olie... Tun i Vand er ik så godt
omkring smørelsen, selv om du blander selv :)

> behov bedre, så nu går jeg fra 7,5 til 8,5 HK, men kun 10500 o/min mod før
> 13.000, og det koster kun en hund mere end det tidligere som kostede 800.-

Lyder fornuftigt til de penge :) hva med gearingen ??? ændre du den så
den passer så ???

> hemmelighed at jeg glæder mig, der skulle komme et ret voldsomt bundtræk
med
> det nye, og det vil jeg hellere have end en voldsom topfart.

Yepsen, bundtræk er det der tæller mest :) når man skal ud af hullet :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki Bandit 1200 S ... Sygt bundtræk... nul top :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-09-02 20:38

> Lyder fornuftigt til de penge :) hva med gearingen ??? ændre du den så
> den passer så ???

Jeg ved ikke helt hvad der følger med det sæt, men hvis der er noget der
halter, så skal jeg jo nok kigge på gearingen. Men først og fremmest er det
om at få den til at køre igen, og gerne noget mere raskt
Men som en anden skriver, så er det KIT3 jeg skal have, så hvis der er nogen
der har noget med beskrivelse og billede, så vil jeg da gerne se med, for
ham "pusheren" holder sin bog tæt til kroppen, for der er jo priser i jeg
ikke skal se.

Kim Larsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-09-02 21:22

> [...]
> ham "pusheren" holder sin bog tæt til kroppen, for der er jo priser i jeg

www.scooter-racing.dk har et polini sport kit til 849,-
kig under aprilla -> Rally :)

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-09-02 21:24

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse

> husk lige at sikre dig at det er med Olie... Tun i Vand er ik så godt
> omkring smørelsen, selv om du blander selv :)

Evt kan tun i tomat gå i en snæver vending, hvis ikke det i olie er til at
opdrive! Husk at polere kanten på sidespejlene før du montere det :)

> Lyder fornuftigt til de penge :) hva med gearingen ??? ændre du den så
> den passer så ???

Ehm, gider du uddybe det lidt mere Lars?? Det er ikke strengt nødvendigt at
ændre gearingen når man tuner en scooter!

> med
>
> Yepsen, bundtræk er det der tæller mest :) når man skal ud af hullet
:)

Det sjawt!

> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi

> Suzuki Bandit 1200 S ... Sygt bundtræk... nul top :)

Det tror jeg ikke på før jeg har prøvet ;)

Fra : Moller

Dato : 03-09-02 07:11

> Ehm, gider du uddybe det lidt mere Lars?? Det er ikke strengt nødvendigt
at
> ændre gearingen når man tuner en scooter!

Hvis du tuner så du for mere bund træk, så vil du kunne køre lavere
omdr. uden at sejtrække :) ... det vil også kunne give at du ville køre maks
omdr. men kan mærke der stadig er noget at give af, så vil det være
fornuftigt at geare den 1 hak op, og derved bedre kunne udnytte dine maks
omdr.. uden at komme til at sejtrække for meget, pga. det støre bundtræk.

VH
Lars Molnit

> Det tror jeg ikke på før jeg har prøvet ;)

Så må du være ikke troende lang tid endnu *GGG* :)

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 03-09-02 18:12

> [...]
> omdr.. uden at komme til at sejtrække for meget, pga. det støre bundtræk.

Hmm, nå ja.. det vidste jeg egentlig godt, det gør man jo på en knallert med
gear.. har aldrig tænkt over det var noget man gjorde på scootere... dumme
mig :)

> Så må du være ikke troende lang tid endnu *GGG* :)

Ejj, gi da en tur :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-09-02 21:59

> [...]
med
> det nye, og det vil jeg hellere have end en voldsom topfart.

Kan man forudsige hvad der kommer af ekstra når jeg i forvejen har en
Malossi udstødning på ?

Kim Larsen

Fra : Moller

Dato : 03-09-02 07:13

> Kan man forudsige hvad der kommer af ekstra når jeg i forvejen har en
> Malossi udstødning på ?

Ja, og nej... men når du har tun potter på i forvejen, som du nævner, så
skal du sørge for at få dyset ordentligt til, pga. dyserne der medfølger til
dit tun ikke ville passe rigtigt så.

Hvis du ikke omdyser vil du typisk med den opstilling gå fr magert, og
så sætter stemplet sig.

VH
Lars Molnit

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 03-09-02 18:14

> Ja, og nej... men når du har tun potter på i forvejen, som du nævner,

> skal du sørge for at få dyset ordentligt til, pga. dyserne der medfølger
til
> dit tun ikke ville passe rigtigt så.

Det er en forhandler der lave det privat for ham, så jeg tror han laver det
som det skal være..

> Hvis du ikke omdyser vil du typisk med den opstilling gå fr magert, og
> så sætter stemplet sig.

Eller brænder hul i stemplet.. en af mine kammerater har lige lavet det
nummer, selvom jeg havde sagt til ham at en #70'er var for lille..

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-09-02 19:40

> Eller brænder hul i stemplet.. en af mine kammerater har lige lavet det
> nummer, selvom jeg havde sagt til ham at en #70'er var for lille..

> [...]

Det kunne jo også være tændrøret, for det er jo ikke ligegyldigt hvilket man
sætter i. Jeg har prøvet nogle stykker, lige fra varme/brænd værdi 6 til 8,
og ind til nu, så kører min bedst med 8, men så soder den til, så jeg nøjes
med 7, for 6 bliver alt for varm, med risiko for at lave hul i stemplet.

Kim Larsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 04-09-02 16:31

> [...]
nøjes
> med 7, for 6 bliver alt for varm, med risiko for at lave hul i stemplet.

Know so, men det er 100% sikkert det er dysen.. en 70 til sport kit.. Det
plejer man at ligge mellem 82~90 stykker