Flere routere ?
Fra : ab

Dato : 02-09-02 11:19

Kan man (evt. via div. fusk) sætte mere end én router på en ADSL-forbindelse
?

Hvilket format har de ATM-signaler, der f.eks. kommer fra et modem og går
til en router ?

Kan det på nogen måde lade sig gøre at "fodre" en router med et signal fra
f.eks. en hub ?

- På forhånd tak for enhver "deltagelse".

ab

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 11:17

"ab" <abc_ab@image.dk> crashed Echelon writing

> Kan man (evt. via div. fusk) sætte mere end én router på en
> ADSL-forbindelse ?

Kan man sagtens, men ikke begge kan samtidigt modtage signal mod DSLAM'en
på én accesslinje.

> Kan det på nogen måde lade sig gøre at "fodre" en router med et signal
> fra f.eks. en hub ?

Ja, hvordan ville en router ellers kunne tilsluttes et netværk.

--
Bjarke Andersen

Fra : ab

Dato : 02-09-02 11:42

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Ja, hvordan ville en router ellers kunne tilsluttes et netværk.

Forklar - forklar please. Og jeg som gik rundt og troede, at man satte en
hub efter en router og ikke omvendt ?

ab

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 12:21

> Forklar - forklar please. Og jeg som gik rundt og troede, at man
> satte en hub efter en router og ikke omvendt ?

Det gør man jo egentlig også. Signaler kører 2 vejs.

Men da du nu hinter lidt mere til hvad du er ude efter, så jow, du kan
sagtens bruge en router som mellemled mellem 2 netværk (det er jo det der
er en routers arbejde).

hvis du fysisk tænker på at lave et netværk der ser sådan ud
hub/switch->Router->Hub/switch
Så skal du have en router med 2 Ethernet interfaces (forudsat det er den
toplogy du vil anvende) og en konfigurations der router mellem disse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-09-02 11:49

On Mon, 2 Sep 2002 12:19:19 +0200, "ab" <abc_ab@image.dk> wrote:

> Kan man (evt. via div. fusk) sætte mere end én router på en ADSL-forbindelse?

Samtidig? Nej.

> Hvilket format har de ATM-signaler, der f.eks. kommer fra et modem og går
> til en router?

Det afhægner af det precise setup.

Hvad er det egentlig, du ønsker at opnå?

-A

Fra : ab

Dato : 02-09-02 14:37

Først tak til Bjarke og Asbjørn (for udvist opmærksomhed

- Alt hjælp modtages med stor tak.

Jeg har Pro@ccess med Steedstream 5711 router + jeg efterfølgende har
investeret i et sæt trådløst grej / Router, USB-dims og trådløse netkort
(fabrikatet er Gemtech) i den tro, at jeg kunne skifte TDC´s router ud med
den trådløse - men ak nej. Så er spørgsmålet hvordan kommer jeg til at køre
trådløst ?

ab (alias Arne Bruun)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-09-02 15:18

> [...]
> netkort (fabrikatet er Gemtech) i den tro, at jeg kunne skifte TDC´s
> router ud med den trådløse - men ak nej. Så er spørgsmålet hvordan

Se det forklarede jo en hel del, faktisk så meget du kan få et bruigbart
svar.

Enten den billige metode er at købe en accesspoint til routeren, eller lede
længe efter en router med trådløst Ethernet interface som kan kommunikere
med ATM25 (skal overholde RFC1483).

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-09-02 17:32

"ab" <abc_ab@image.dk> wrote in message
> [...]
> (fabrikatet er Gemtech) i den tro, at jeg kunne skifte TDC´s router ud med
> den trådløse - men ak nej. Så er spørgsmålet hvordan kommer jeg til at

Ringer til Zillion og siger du vil konverteres til Ethernet, så betaler du
500slag og i løbet af 14dage kører du ethernet istedet..

/Dennis

Fra : ab

Dato : 02-09-02 18:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:al03tn$juo$1@dknews.tiscali.dk...

> Ringer til Zillion og siger du vil konverteres til Ethernet, så betaler du
> 500slag og i løbet af 14dage kører du ethernet istedet..

Ja, så tror jeg at jeg gør min ryg hård og vælger "piskeslagene" - jeg kan
jo starte med at bebrejde Zillion, at de fra starten ikke har forelagt mig
valget ?

ab

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-09-02 18:49

"ab" <abc_ab@image.dk> skrev :

>jeg kan
>jo starte med at bebrejde Zillion, at de fra starten ikke har forelagt mig
>valget ?

I starten var der ikke noget at vælge mellem hvis man ville have
ProAccess ADSL, så nej, du kan ikke bebrejde nogen noget

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : _ ct

Dato : 03-09-02 05:30

Når han nu er blevet konverteret til Ethernet:

Signalet ude på det råd kobber ? - hvad er det?
Man kan vel ikke sende Ethernet på WAN uden det er pakket ind i et eller
andet

Kører det ikke PPP over Ethernet over "et-eller-andet"... eller hvordan?

--
Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : ab

Dato : 03-09-02 08:26

<jan@stevns.net> skrev bl.a. i en meddelelse

> I starten var der ikke noget at vælge mellem hvis man ville have
> ProAccess ADSL, så nej, du kan ikke bebrejde nogen noget

Jeg har nu gennemlæst Zillions side - og kan ikke nogen steder se, at der er
en mulighed for at få konverteret. Jeg kan heller ikke se, at man som evt.
ny abonnent får noget valg mellem ATM og 10BT ? - Men måske er der i dag
slet ikke noget valg, så alt kører Ethernet ?

Som minimum kan konkluderes, at siden ikke virker særlig brugervenlig - men
de vil jo også gene have at vi "tales ved". Det kommer jo helt af sig selv,
med de mange fejl TDC leverer.

ab

Fra : ab

Dato : 03-09-02 08:52

Så har jeg bestilt en konvertering.

Der skulle kun 3 opringninger til - begyndende med Zillions support-tlf.nr.
fra deres side. Har talt med 6 personer (een af dem 2 gange). Jeg kom
omsider så langt, at vedkommende vidste, hvad det kostede for en
konvertering - kr. 495,- + MOMS - men en anden kunne så fortælle, hvad
konverteringen indebar m.m.

Alle kunne bekræfte, at der ikke står et suk om konvertering på Zillions
side - utroligt at der kan drives rentabel virksomhed på den måde.

ab

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-09-02 09:24

> [...]
> ny abonnent får noget valg mellem ATM og 10BT ? - Men måske er der i dag
> slet ikke noget valg, så alt kører Ethernet ?

Det er kun Ethernet idag .
Sikkert derfor der ikke står nævn noget om en kovertering :)

/Dennis