Min første Islænder tur.
Fra : Nina Svanholm

Dato : 02-09-02 06:27

Hej

Nu har der jo været meget snak om disse unævnelige ponyer, jeg vil blot lige
fortælle at jeg har været på Bornholm og så så jeg lige et sted hvor man
kunne komme ud og ride en tur............på Islændere.......Jeg har aldrig
før været på ryggen af en Islænder, og jeg må sige at de er utrolig sikre på
deres ben, ligegyldigt hvor vi red, ja så gik den bare lige så roligt og
sikkert!
Meeen jeg må sige at der ligesom "manglede" lidt hest, de er altså ikke ret
store
Kan det passe at den hed Ganttiur? -det skulle være et Islænder navn, men
jeg havde lige glemt det i farten

Venlig hilsen Nina -som var sååååå glad for at komme hjem til endnu en af de
unævnelige-Fjordfjumsen Trille )

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-09-02 07:28

Nina Svanholm wrote:
> Hej
>
> Nu har der jo været meget snak om disse unævnelige ponyer,

Så vidt jeg ved så hedder de faktisk heste. (Men de *er* godtnok ponyer
ifølge den kategorisering, som bruges de fleste "andre" steder).

> [...]
> deres ben, ligegyldigt hvor vi red, ja så gik den bare lige så roligt og

Jeg har prøvet det samme på Island. Selv om jeg var vant til at ride
islændere blev jeg stadig meget imponeret over, at de bare jerner afsted
over stok og sten. Og gemme græs der er så højt, at de ikke kan se hvor
de træder.

> Meeen jeg må sige at der ligesom "manglede" lidt hest, de er altså ikke ret
> store

Så vælter de vel heller ikke så let :)

> Kan det passe at den hed Ganttiur? -det skulle være et Islænder navn, men
> jeg havde lige glemt det i farten

Jeg tror måske, at det har været uden i'et. Altså Gantur.

> Venlig hilsen Nina -som var sååååå glad for at komme hjem til endnu en af de
> unævnelige-Fjordfjumsen Trille )

Hehe ... Hjemme bedst ... :)

-dennis

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-09-02 08:50

In article <3d72f7b0$0$10677$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>, Nina Svanholm wrote:
> Hej
>
> Nu har der jo været meget snak om disse unævnelige ponyer, jeg vil blot lige
> fortælle at jeg har været på Bornholm og så så jeg lige et sted hvor man

[klip]

> Venlig hilsen Nina -som var sååååå glad for at komme hjem til endnu en af de
> unævnelige-Fjordfjumsen Trille )

hmm, komme hjem... er du da fra Bornholm ??

JonB

Fra : Nina Svanholm

Dato : 02-09-02 12:31

> hmm, komme hjem... er du da fra Bornholm ??

Nej nej, jeg var på Bornholm på ferie.........altså var jeg glad for at
komme hjem til Trille (Fjordfjumsen) og de to små Shetlændere (Buster &
Beauty) Og endelig ikke at forgleme min skønne Pinto Jacques

Håber at det giver mere mening.......

Venlig hilsen Nina Svanholm.