nodeValue
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-02 17:39

Okay, så går vi over til nodeValue i stedet for innerHTML (jvf. tråden
"innerHTML")... Men hvad er den bedste måde at teste på, om browseren
forstår sådan noget som nodeValue og firstChild?

Jeg har forsøgt mig med

if (document.firstChild)

Er det helt i skoven (og er firstChild overhovedet en del af document)?

Jeg kan tilføje, at ovenstående kode umiddelbart giver gode resultater:
Netscape 4 brokker sig ikke og returnerer falsk, Mozilla 1.1 og
Konqueror returnerer sandt og Opera gør ikke en skid.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-02 17:48

Jonas Koch Bentzen wrote:
> [...]
> Netscape 4 brokker sig ikke og returnerer falsk, Mozilla 1.1 og
> Konqueror returnerer sandt og Opera gør ikke en skid.

Jo, altså, den returnerer selvfølgelig falsk, skal jeg lige understrege.

Fra : Rune Glerup

Dato : 01-09-02 20:05

Jonas Koch Bentzen skrev:

> Er det helt i skoven (og er firstChild overhovedet en del af document)?

firstChild er ikke en egenskab til document–objektet.

Du kan evt. teste
if (document.getElementsByTagName('BODY').item(0).firstChild)

Det virker jo så ikke hvis body–elementet er tomt eller hvis
getElementsByTagName ikke er understøttet.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-02 22:41

Rune Glerup wrote:

> firstChild er ikke en egenskab til document–objektet.

På den anden side er det brugt på
http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_doc_ref18.html#1024894 ...?

> Du kan evt. teste
> if (document.getElementsByTagName('BODY').item(0).firstChild)
>
> Det virker jo så ikke hvis body–elementet er tomt eller hvis
> getElementsByTagName ikke er understøttet.

Vi skulle helst have noget, der ikke får Netscape 4 til at brokke sig.
Og det gør den med ovenstående.

Fra : Rune Glerup

Dato : 01-09-02 22:48

Jonas Koch Bentzen skrev:

> På den anden side er det brugt på
> http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_doc_ref18.html#1024894 ...?

Nå, ja. Min fejl.

document–objektet har også node–egenskaber og –metoder.