Problem med DataCombo og SelectedItem
Fra : Mich

Dato : 01-09-02 16:36

Jeg er igang med at lave en database, hvor jeg har en formular med nogle
DataComboboxe. Når jeg åbner formularen i en mode jeg kalder "EditMode", har
jeg allerede udfyldt alle felterne og kan derfor tillade mig at TAB'be mig
igennem felterne, men det bevirker, at hvis jeg ikke aktivt har valgt fra
drop-down listen, forbliver SelectedItem = NULL og DataCombo.MatchedWithList
bliver falskk når boxen mister fokus.

Jeg har forsøgt med

DataCombo.SelectedItem = DataCombo.Text

men det giver følgende fejlmeddelse "Object required". Det kan skyldes at
SelectedItem er en ReadOnly property.

Er der nogen der kender en udvej på dette problem.

med venlig hilsen og på forhånd tak

Michael

Fra : Claus Bernth

Dato : 04-09-02 18:21

Mich wrote:

> Jeg har forsøgt med
>
> DataCombo.SelectedItem = DataCombo.Text

Snippet fra MSDN Library Oktober 2000...
Vh,
Claus

Returns a value containing a bookmark for the selected record in a
DataCombo or DataList control.

Syntax:
object.SelectedItem

The object placeholder represents anobject expression that evaluates to
an object in the Applies To list.

Remarks:
When you select an item in the list portion of the control, the
SelectedItem property contains a bookmark that you can use to reposition
to the selected record in the Recordset of the Data control specified by
the RowSource property.

Data Type:
Variant