StandardTABULATOREREN - permanent ændring
Fra : Tommy Green Jensen

Dato : 01-09-02 13:19

Hej NG !

Hvordan ændrer jeg StandartTabulatoreren i Word XP (2,3 cm) til fx 1,0 cm?
Jeg ønsker, at denne ændring skal være permanent og derfor ikke altid at
skulle ind i menuen Formater/Standardtabulatorer... efter hver opstart af
Word.

På forhånd tak!

Fra : Niels Nielsen

Dato : 01-09-02 16:30

Hej Tommy

Hvis ændringen skal være permanent skal den gemmes i din grundskabelon, som
hedder
normal.dot.
Det gør du ved at gå ind under menuen Indstillinger og på fanebladet Gem
sætte flueben
ved "spørg, om normal.dot skal gemmes".
Når du lukker Word ned vil du få stillet spørgsmålet, som du skal svare "ja"
til, så starter
Word næste gang op med din nye indstilling. Gælder også hvis du ændrer
marginer eller
andre ting, som er gemt i grundskabelonen.

Med venlig hilsen
Niels Nielsen

Fra : Tommy Green Jensen

Dato : 01-09-02 21:34

Fint, men ændrer jeg tabulatorlængden og afkrydser det valgte felt i
Indstillinger, bliver jeg ikke spurgt om at genne disse indstillinger ved
lukning af Word! Forsøger jeg at gemme ændringen "som skabelon" (dvs.
overskrive Nornal.dot, bliver jeg bedt om at angive et andet navn, hvilket
betyder, at denne skabelon (med et andet navn end Normal.dot) ikke åbnes
automatisk.

Kan nogen hjælp videre - Tommy.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-09-02 23:22

Tommy Green Jensen skrev:

> [...]
> angive et andet navn, hvilket betyder, at denne skabelon (med et
> andet navn end Normal.dot) ikke åbnes automatisk.

Find din normal.dot i Stifinderen, højreklik på den, og vælg Åbn. Gå i
Formater, tabulatorer og lav din ændring. Og klik på Gem, så der gemmes
oven i den eksisterende normal.dot.

I XP(DK) ligger den i c:\windows\application data\microsoft\skabeloner

--
Mvh.
LarsK