Nybegynder mangler hjælp ;-)
Fra : D_Man

Dato : 01-09-02 13:19

Jeg er ved at lave en tagwall/gæstebog vha. asp. Indlægget som
brugeren skriver bliver gemt i en tekstfil og vises herefter på
siden. Det er alt samme meget godt men nu er det sådan at jeg
godt kunne tænke mig at det nyeste indlæg kom til at stå øverst,
det næstnyeste næstøverst osv, istedet for at det bliver tilføjet
nederst.
Kan man det, fx enten ved at det nye indlæg bliver tilføjet
øverst i tekstfilen (uden at slette det der allerede står der),
eller ved at læse linjerne i tekstfilen nedefra og op, eller er
det en helt anden måde??

På forhånd tak for hjælpen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik

Dato : 04-09-02 08:45

> [...]
> godt kunne tænke mig at det nyeste indlæg kom til at stå øverst,
> det næstnyeste næstøverst osv, istedet for at det bliver tilføjet

Jeg tror det nemmeste ville være at bruge en database, men det her kan også
godt lade sig gøre.

Når du har det i en tekstfil går jeg ud fra at du eg. har blokke:

Navn: henrik
besked: kanon site der, det er virkelig kool med... osv
tid: 050802

<%
var_helefilen

Do while Not f.AtEndOfStream

For i = 1 to 3 ' der er 3 linier i ovenstående eksempel
temp_var = temp_var & f.ReadLine
Next

var_helefilen = temp_var & var_helefilen
temp_var=""

Loop
%>
På den her måde får du vendt hele filen om, godt nok i en variabel. Du kan
også vælge at gøre dette før du skriver filen når en bruger submitter en
besked. sådan at du vender hele filen om i en variabel, indsætter det
brugeren har skrevet først i variablen, og skriver hele denne på ny til en
fil.

håber du kan bruge det, ellers bare spørg

Fra : D_Man

Dato : 22-09-02 17:51

Henrik wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>

> Navn: henrik
> besked: kanon site der, det er virkelig kool med... osv

&gt; var_helefilen
&gt;
&gt; Do while Not f.AtEndOfStream
&gt;
&gt; For i = 1 to 3 ' der er 3 linier i ovenstående eksempel
&gt; temp_var = temp_var & f.ReadLine
&gt; Next
&gt;
&gt; var_helefilen = temp_var & var_helefilen
&gt; temp_var=""
&gt;
&gt; Loop
&gt; %>
> [...]
> fil.
>
> håber du kan bruge det, ellers bare spørg

Jeg er ikke rigtigt helt med på det der. Jeg ville gerne have hvis du kunne
uddybe det lidt mere tak (som sagt så er jeg lidt ny indenfor det her)