Åbne side uden scrollbars - hvordan ?
Fra : Neo.dk

Dato : 20-02-01 15:27

Hej alle !

Jeg sidder lige her og kæmper med at åbne en side (uden frames) uden
scrollbars.

hvis jeg bruger: leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0"
marginheight="0", bliver der stadig afsat plads til scrollbaren i både
netscape og IE

Hvordan laver jeg en side hvor scrollbaren er disablet og hvor der ikke
bliver reserveret plads til scrollbaren.

Det kan lade sig gøre med "openwindow", men dette er jeg ikke interesseret
i.

Jeg håber meget på at der sider en "guru" et eller andet sted derude som kan
hjælpe mig

På forhånd tak !

Mvh Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-01 17:36

Tue, 20 Feb 2001 15:27:11 +0100, skrev "Neo.dk"
<nospam_carsten.o@get2net.dk>:

>hvis jeg bruger: leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0"
>marginheight="0", bliver der stadig afsat plads til scrollbaren i både
>netscape og IE

Det har ikke noget med scrollbar at gøre.

eller evt. auto istedet for no

no har den ulempe (?) at der aldrig kommer scroll i IE, selvom siden
kræver det.

Virker i alle browsere, men bliver ikke valideret.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : CHRistian

Dato : 20-02-01 18:24

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

>no har den ulempe (?) at der aldrig kommer scroll i IE, selvom siden
>kræver det.

I Opera kan man scrolle selv uden baren. Bare gør vinduet aktiv og
brug pilene.

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Neo.dk

Dato : 21-02-01 00:40

> [...]
> kræver det.
>
> Virker i alle browsere, men bliver ikke valideret.

Hej Knud !

*GGG* var det virkelig alt !! - hvis du vidste hvor jeg har ledt efter den
information !

- TUSIND TAK skal du have Knud

Mvh Carsten

Fra : Neo.dk

Dato : 21-02-01 01:00

> [...]
> kræver det.
>
> Virker i alle browsere, men bliver ikke valideret.

Hej Knud

Jeg var nærmest euforisk da jeg så din besvarelse med <body scroll="no">,
men nu har jeg lige afprøvet dit forslag, men jeg kan ikke få det til at
virke i netscape - det ser ud som at der stadig bliver reserveret plads til
scrollbaren.

Jeg har lige brygget et hurtigt eksempel op som du kan se her
http://hjem.get2net.dk/sarcar/scroll/scroll.htm

Jeg bruger netscape 4,73 - kan det være at <body scroll="no"> kun virker på
nyere versioner ?

Eller hvad gør jeg galt ?

Mvh Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-02-01 03:42

Wed, 21 Feb 2001 00:59:35 +0100, skrev "Neo.dk"
<nospam_carsten.o@get2net.dk>:

>Jeg bruger netscape 4,73 - kan det være at <body scroll="no"> kun virker på
>nyere versioner ?

Korrekt, det vil ikke få en tabel til at fylde helt ud til højre
(derimod godt et bredt billede f.eks.).

Du kan få den til at fylde hele siden ved at sætte table width til 102
%.

Det har jeg skrevet før og fået skæld ud for, men jeg har ikke oplevet
nogen problemer i nogen browsere (og ved heller ikke, hvorfor man ikke
skulle kunne).

marginheight="0" body scroll="no" text="#00CCFF">

du behøver ikke skrive body inde i <body>

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Neo.dk

Dato : 21-02-01 07:58

> Korrekt, det vil ikke få en tabel til at fylde helt ud til højre
> (derimod godt et bredt billede f.eks.).
>
> Du kan få den til at fylde hele siden ved at sætte table width til 102
> %.

Har lige afprøvet dette og det fungerer som tiltænkt, dog er der stadig
problemer med at få den horisontale scrollbar væk selv ved 105%.
Dog synes jeg at det er lidt underligt at skulle skrive 102 % istedet for
100%, - men det er nok en eller anden form for netscape logik
alt i alt en ok løsning, ikke 100%, - men tæt nok på

> marginheight="0" body scroll="no" text="#00CCFF">
>
> du behøver ikke skrive body inde i <body>
>
> med venlig hilsen
> Knud

UPS ! - en smutter

Tusind tak for hjælpen Knud, - endelig kan jeg komme videre !

Mvh Carsten