Linieskift i et "OnUnload".
Fra : Spooky©

Dato : 01-09-02 11:25

Hej.

Jeg sidder lige og piller ved noget script som skal lave et linieskift.

Linien ser ud som følger (eks.):

<Body onUnload = "window.alert('Hej, har du husket at bogmærke min webside?
Du må hellere gøre det nu før det er forsent!')">

Nu kunne jeg godt tænke mig at lave et linieskift lige efter ".....
webside?" , men - hvordan er det nu lige at man gør det? Jeg ka' huske at
det er noget med et specielt tegn, men husker dog ikke hvilket tegn! ;-((

På forhånd tak,

Spooky©

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-02 11:43

Spooky© wrote:

> [...]
> det er noget med et specielt tegn, men husker dog ikke hvilket tegn! ;-((

"\n":

alert("Har du husket, at alert-bokse generelt\nog specielt ved body
onunload er ekstremt irriterende?")

Fra : Spooky©

Dato : 01-09-02 12:02

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
;-((

> "\n":
>
> alert("Har du husket, at alert-bokse generelt\nog specielt ved body
> onunload er ekstremt irriterende?")

Tak Jonas, det var jo lige nøjagtigt det jeg skulle bruge! ;-P

Ja, jeg er godt klar over at de er smadder irreterende, men det er kun en
enkelt reminder om at man skal huske at bogmærke siten. Alle de øvrige sider
er 100% fri for diverse Popups og andre forstyrrende elemter!!! Jeg hader
POPUP's generelt, men hvem gør ikke det? *S*

Mvh.

Spooky©

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-09-02 15:41

On Sun, 1 Sep 2002 13:02:15 +0200, Spooky© <spooky_M_@hotmail.com>
wrote:

>Ja, jeg er godt klar over at de er smadder irreterende, men det er kun en
>enkelt reminder om at man skal huske at bogmærke siten.

Den er gående mod 100% ubrugelig:

- I IE6 kan man ikke bookmark'e siden, når der er en alert på
- Da alert'en er på ved onunload, skifter man side, når man klikker
væk.

Hvis man alligevel vil forbarme sig, så klikker man sig måske tilbage
og bookmark'er siden. Men hvad sker der så, når man går videre? Du
belønner folk, der har gået tilbage og bookmark'e din side med endnu
en alert, med præcis den samme tekst. Det er ikke bare irriterende -
det er slet og ret at provokere de folk, der har fulgt din opfordring.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Marckwardt

Dato : 01-09-02 11:48

Spooky© wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> det er noget med et specielt tegn, men husker dog ikke hvilket tegn! ;-((

prøv med et<br> -så bliver du sikkert glad
Mvh. Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-02 12:03

Peter Marckwardt wrote:

> prøv med et<br>

(ufortolket) til brugeren i en alert-boks.