Read Har CD1 problem
Fra : F.Larsen

Dato : 01-09-02 00:30

Hej

Jeg har hentet ISO image #1 af redhat 7.3 og brændt den med Neo på en CD
(WinXP maskine).
Neo brokkede sig en del da jeg åbnede filen, hvilket skulle være "normalt",
og brændingen gik også ok.

Hvis jeg nu prøver at læse CD'en på min WinXP maskine siger den at fil
systemet er corrupt.

Er der en måde jeg kan tjekke om ISO image er donwloaded korrekt ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Brian Ipsen

Dato : 01-09-02 04:39

On Sun, 1 Sep 2002 01:30:28 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

> [...]
>systemet er corrupt.
>
>Er der en måde jeg kan tjekke om ISO image er donwloaded korrekt ?

Ja - check MD5SUM'en

/Brian

Fra : F.Larsen

Dato : 01-09-02 10:50

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> wrote in message

> Ja - check MD5SUM'en

Ok, det lykkedes så ... der er fejl på de to første ISO images som jeg har
hentet fra ftp.redhat.com
Den tredie er i gang med at blive overført... men det er jo lidt af et
tilbageskridt.
Er der alternative ftp servere hvor man kan finde filerne ? evt i mindre
stumper så man ikke skal starte helt forfra hver gang.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Brian Ipsen

Dato : 01-09-02 10:56

On Sun, 1 Sep 2002 11:49:30 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

> [...]
>Er der alternative ftp servere hvor man kan finde filerne ? evt i mindre
>stumper så man ikke skal starte helt forfra hver gang.

ftp://sunsite.auc.dk/disk4/redhat/7.3/en/iso/i386/

Brug en download-manager - f.eks. GetRight eller GoZilla

/Brian

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 01-09-02 06:11

> Neo brokkede sig en del da jeg åbnede filen, hvilket skulle være
> "normalt", og brændingen gik også ok.
>
> Hvis jeg nu prøver at læse CD'en på min WinXP maskine siger den at fil
> systemet er corrupt.

Hej

I Nero skal du brænde den som "billedcd" eller "imagecd" fra file menuen.
Det skulle hjælpe.

V.H.
Bjørn Andersen
http://www.linuxin.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 01-09-02 09:42

"Bjorn Andersen" <bjoan@myrealbox.com> wrote in message

> I Nero skal du brænde den som "billedcd" eller "imagecd" fra file menuen.
> Det skulle hjælpe.

Jeg har fulgt den her vejledning:
http://www.macdisk.com/faqcden.php3#BM5

er den ikke god nok ?