Hvilken plæneklipper?
Fra : Flying Hotdogs

Dato : 31-08-02 15:56

Hej havefolk

Vi har lige slidt vores gamle plæneklipper op - en Ginge 46 bioklipper fra
`97. Den er gået i svejsningerne til hjulophænget og til sidst knækkede
kniven og kom ud gennem skjoldet

Nu er spørgsmålet, hvad vi skal vælge i stedet?
Den skal kunne holde til ugentlig klipning af ca 1000m2 almindelig jævn
græsplæne, samt månedlig klipning af ca 2000 m2 ujævn og skrånende
"naturgrund" - dvs højt græs. En plænetraktor kan ikke kravle op og ned af
de skrænter.

Vores krav er en kraftig motor, nem regulering af klippehøjde og robust som
en John Deere traktor.............og den skal selvfølgelig helst være næsten
gratis

Er der nogen, der har et godt bud på sådan en maskine??

På forhånd tak
Anette og Søren

Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Ulrik

Dato : 31-08-02 16:03

"Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
næsten
> gratis
>
> Er der nogen, der har et godt bud på sådan en maskine??

Hej

Jeg vil foreslå en Stiga Turbo 55 S Combi. Den koster godt nok 5695 ifølge
deres katalog.
Den kan klippe både med udkast, bio og opsamling. Den er selvfølgelig
selvkørende med en god kraftig motor åp 6 HK. Skjoldet er i aluminium og der
er 20 års garanti på det.

Har i smidt jeres gamle klipper ud ? Jeg har en gammel klipper hvor
snortrækket er gået, så hvis i aligevel bare smider den ud vil jeg da gerne
hente det, hvis i da bor i Nordsjælland.

Mvh Ulrik

PS Jeg er ikke Stiga sælger.

Fra : Henning Lund

Dato : 31-08-02 16:14

Flying Hotdogs skrev:
og den skal selvfølgelig
> helst være næsten gratis
>
> Er der nogen, der har et godt bud på sådan en maskine??

Hva med et får eller to, efter sæsonen så put dem i fryseren?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 31-08-02 17:03

> [...]
næsten
> gratis
>
> Er der nogen, der har et godt bud på sådan en maskine??

Jeg har set at Bauhaus er begyndt at forhandle Craftsman plæneklippere, de
største har 6,5 HK B&S motorer og store hjul der gør dem egnede til ujævnt
terræn. Desværre kan jeg ikke huske prisen, men de er nok ikke just billige.

Thomas
PS. hvis i bor i nærheden af Køge/Roskilde vil jeg gerne have jeres gamle
plæneklipper, jeg har nemlig skjold og kniv men mangler en motor..
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-09-02 18:42

On Sat, 31 Aug 2002 16:56:13 +0200, "Flying Hotdogs"
<info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote:

>Vores krav er en kraftig motor, nem regulering af klippehøjde og robust som
>en John Deere traktor.............og den skal selvfølgelig helst være næsten
>gratis

Må jeg foreslå at i kigger på en model fra Klippo
(http://www.klippo.se). De koster måske 2-3 gange så meget som en
Silvan/Bilka model, men holder nok 5 gange så lang tid. Vi købte en af
de mindre modeller for 3 år siden og har været særdeles godt
tilfredse. Det skulle ikke undre mig om den holde 20 år til vores brug
(en have med vel omkring 700 m2 græs).

Held og lykke med anskaffelsen.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-09-02 11:09

<snip>
> [...]
> de mindre modeller for 3 år siden og har været særdeles godt
> tilfredse. Det skulle ikke undre mig om den holder 20 år til vores brug
Min far købte en ginge cylinderklipper i 1978 og den kører stadigvæk godt.
Så 20 år anser jeg ikke for at være en lang levetid. Med lidt almindelig
vedligeholdelse og en grundig rengøring hvert efterår burde en god
plæneklipper holde mindst 30 år. Det skal lige nævnes at min fars
plæneklipper bliver brugt hver uge på 1200m2 skovgrund.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : 5xbrandenborg

Dato : 02-09-02 09:38

> Er der nogen, der har et godt bud på sådan en maskine??
>
> På forhånd tak
> Anette og Søren

Jeg har lige købt en plæneklipper fra Craftsman. Mod.nr. 37101 med bioklip
og opsamler, selvkørende med træk på forhjulene og med en 6,5 HK B&S motor.
"Normal" hjulstørrelse og en klippebredden på 53 cm. Jeg har via mit firma
købt den gennem importøren for 2500 + moms.

Den virker meget robust, og jeg kan kun tale godt om den.

Jeg har hørt at Craftsman vil komme med en ny model til næste år, hvor
fremdrift og motorgang kan reguleres uafhængig af hinanden.
Dette kan være en fordel når der er højt græs, der kræver fuld motorydelse,
og at der bliver kørt langsomt frem.

God fornøjelse med købet.

Hilsen Palle

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-02 08:53

> [...]
> græsplæne, samt månedlig klipning af ca 2000 m2 ujævn og skrånende
> "naturgrund" - dvs højt græs. En plænetraktor kan ikke kravle op og ned af

Hvor stor klippebredde kan man egenligt få i en "almindelig" plæneklipper ?

Vi har en almindelig rotorklipper og låner en havetraktor ind imellem.
Havetraktoren har ca. dobbelt så bredt spor som den håndskubne.
Tidsgevinsten ved at klippe med havetraktoren er primært den større
klippebredde, men en stor del af den forsvinder i transport af den på
trailer efter bilen

Og er der en der lige kan huske mig på fordele/ulemper ved rotor/cylinder ?

/A