Citrusplanter
Fra : news.get2net.dk

Dato : 31-08-02 14:59

Hej alle
Jeg har en Kumquats stående i udestuen, som har været skåret helt ned, den
er nu kommet flot igen, men ingen nye blomster.
Samme problem med mit appelsintræ, der er dog appelsiner på, men her kommer
der heller ingen blomster på, mit spørgsmål er så, er det p.gr.a årstiden
eller skal den ha' en tørke periode.

På forhånd tak
Wicky

Fra : PH

Dato : 31-08-02 16:40

Jeg ved ikke hvordan det er med citrustræer og årstider, men jeg ved at
speciel citrusgødning er noget der kan lokke blomsterne frem.

Vi havde et træ i tre-fire år hvor det voksede fint, og så ud som om det
trivedes, det blomstrede bare ikke. Så købte vi noget citrusgødning, noget
granulat fra Bayer, og efter ganske få vandinger så væltede blomsterne frem.

Måske var det et forsøg værd?

Pia