Er min PC en "zombie"?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-08-02 05:32

Fra : Anders Lund

Dato : 31-08-02 10:06

Jacob Larsen wrote:
> Jeg har kigget lidt nærmere på loggen i min ZoneAlarm Pro. Jeg kan
> se, at min PC gentagne gange har forsøgt at kontakte en bestemt
> IP(193.89.137.138, dns birgitte.andersenit.dk). Kontakten har hver
> gang været til tcp port 445, der bruges til windows fildeling i

Hvilket program har lavet kontakten? Prøv evt. Active Ports fra
http://www.protect-me.com/freeware.html

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-08-02 14:17

On Sat, 31 Aug 2002 11:05:38 +0200, "Anders Lund"
<news@anders.adsl.dk> wrote:

>Hvilket program har lavet kontakten? Prøv evt. Active Ports fra
>http://www.protect-me.com/freeware.html

Det ser ud til at den er holdt op med det i mellemtiden. Det eneste
program, jeg kunne se, der forsøgte adgang var svchost.exe, men det
var ved ping. Jeg kunne ikke se hvad der havde lavet resten af
kontakten på port 445 ud af loggen. Og nu forsvandt den pga. et
strømafbrud. ZA's håndtering af logfiler er vist ikke for god.

/Jacob Larsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-08-02 16:46

Jeg har kigget lidt rundt på det netværk jeg sidder på (netparty), og
det ser ud til at dns opslag på maskiner på nettet fører til den
førnævnte adresse. Så det er nok en falsk alarm.

/Jacob Larsen