MySql og Load Data Local Infile problem.
Fra : Michael Andersen

Dato : 31-08-02 00:59

Hej,

Jeg sider lige og prøver at få min MySql server (sidste nye version) til at
acceptere noget data som jeg har i en tekst fil. Problemet er at den ikke
kan finde filen og giver mig fejlekoden File Not Found (errorcode 2). Har
lagt den i data pathen som der står i manualen at den vil søge efter i, men
den kommer med den samme fejl igen og igen. Så prøvede jeg med en INSERT
kommando (altså helt manuelt) og det virkede fint. Er der nogen der har en
ide hvorfor tekst filen ikke kan findes når navnet på filen er korrekt og
kommandoen stregs strukturen også er korrekt? Har enda prøvet at starte
serveren med mysql --local-infile=1 som der var henvist til på mysql's
hjemmeside.

Jeg skal bruge det til opdateringer af en varedatabase, og der er bare mange
poster, så er ikke helt glad for at skulle gøre det manuelt :)

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-09-02 22:34

"Michael Andersen" <michael.andersen@comsec-data.dk> skrev

> [...]
men
> den kommer med den samme fejl igen og igen.

har du prøvet at give en absolut sti? f.eks. /usr/local/db.txt - Sidst jeg
prøvede, spillede det med det samme... Prøv evt. at poste din syntax her.

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Michael Andersen

Dato : 03-09-02 22:59

Jeg glemte vist at nævne at jeg køre det på en XP maskine, men kommandoes
skulle nu virke aligevel. Det jeg skrev var som følger:

load data local infile "test.txt" into table salg;

Det virkede så ikke, så prøvede jeg med den her istedetfor.

load data local infile "c:\mysql\data\forretning\test.txt" into table salg;

Samme resultat, selvom jeg gjorde det samme igen men med "/".

Så prøvede jeg med en ikke local kommando og fra en extern maskine (mener
dermed at jeg udelader Local delen fra sætningen)

Hvilket er den her:

load data infile "test.txt" into table forretning;

Det virkede på forunderligtvis nok, hvilket får mig til at tænke på om der
enten kunne være en bug i systemet, eller at mysql ikke starter op som jeg
har bedt den om, altså med local fil adgangstilladelse.

Jeg håber ikke at den her smørre skræmmer folk væk, men jeg kan ikke rigtig
gennemskue hvad det lige er der foregår der :)

Mvh

Michael Andersen