Efter genopbygn...
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 30-08-02 22:06

En af mine venner har købt en genopbygget Yamaha Neo's - billigt idet den
kommer fra en genopbygning efter den havde været igennem møllen med
tyveri-politi-forsikring osv osv. Nu er den jo så kommet på vejene igen, men
den kan rende ca. 60 - det synes jeg virker forkert set i lyset af at det
trods alt er en Scooter/knallert 30'er - er jeg helt gal på den, eller? Det
jeg tænker på er, om genopbygningen har smidt en 45'er karburator på - hvis
der altså er forskel mellem Neo's 30 og Neo's 45?

// Troels

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 31-08-02 12:42

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den kan rende ca. 60 - det synes jeg virker forkert set i lyset af at det
> trods alt er en Scooter/knallert 30'er - er jeg helt gal på den, eller?

Skiverne i Variomatic'en er vel bare pillet væk?

> jeg tænker på er, om genopbygningen har smidt en 45'er karburator på -
hvis
> der altså er forskel mellem Neo's 30 og Neo's 45?

45'eren har større skyllekanaler end 30'eren og så er skiverne tyndere.. det
vist forskellene i begrænsningerne!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-09-02 19:49

> Skiverne i Variomatic'en er vel bare pillet væk?

Det må jeg undersøge. Han påstår selv der ikke er pillet ved den - men 60
fra fabrikken lyder som meget for en Yamaha Neo's 30.

// Troels

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-09-02 17:46

> Det må jeg undersøge. Han påstår selv der ikke er pillet ved den - men 60
> fra fabrikken lyder som meget for en Yamaha Neo's 30.

Det er det! de løber max et par og fyrre som droslede..