VB6, registreringsdatabasen og systemvaria~
Fra : Sven Elming

Dato : 30-08-02 12:59

Hej alle.

Jeg er en forholdsvis ny VB6-bruger (bestemt ikke professionel
VB-programør!). Jeg vil meget gerne kunne bruge værdier i keys fra
registreringsdatabasen (f.eks. logonservernavn og andre ting fra f.eks.
HCU\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon-key'en) i VB. Det
er ikke lykkedes mig at finde noget brugbart om dette. Er der noget
anbefalet lekture om dette emne.
Det undrer mig, at det ikke er mere ligetil. I kix er det jo gansle
simpelt...

På forhånd tak for alle svar.

Sven Elming.

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 30-08-02 17:16

* In message <3d6f5e16$0$160$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> Sven Elming
wrote:

> [...]
>anbefalet lekture om dette emne.
>Det undrer mig, at det ikke er mere ligetil. I kix er det jo gansle

Du kan jo titte på dette eksemplet.
<http://www.hbsoft.com/files/oeadresse.zip>
Dessverre dårlig med kommentarer i koden

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 30-08-02 22:28

Helge Bjørkhaug skrev:
> Du kan jo titte på dette eksemplet.
> <http://www.hbsoft.com/files/oeadresse.zip>
> Dessverre dårlig med kommentarer i koden

Åh, ja. Kommentarer...

MS har såmænd også selv lavet et lille modul, hvor de vigtigste
funktioner findes i.

Prøv at klikke Project (i menulinien), Add Module.
Vælg fanebladet Existing og gå i biblioteket Programmer\Microsoft
Visual Studio\VB98 (her står VB som standard) og derefter
Template\Code og find filen "Registry Access.bas".

MS har faktisk gjort lidt ud af det ... og der ER kommentarer i koden.
Bemærk: Jeg har aldrig brugt modulet selv, men har selv bygget "fra
bunden", så jeg garanterer ikke at modulet rent faktisk virker efter
hensigten, men det ser nu meget fornuftigt og bestem meget lærerigt
ud.

Desuden har MS lavet en lille DLL, som kan tilgå registreringsbasen.
Filen hedder REGTOOL5.DLL og i VB's liste over refererede DLL'er
(Project, References) hedder den "Registry Access Functions".

Ydermere beskriver MS artikel Q145679 lidt om hvordan man gør den
slags fra VB.

-------
Tomas