Javamenu
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 20-02-01 11:12

www.danafeed.dk/test.phtml har jeg en Javamenu [test]

Problemet er, at nogen ikke kan 'se' menuen. Hos mig virker den ok,
men er der andre her der har problemet og en evt. løsning ?

Mvh
Bo Rattenborg

Fra : Lars Frandsen

Dato : 20-02-01 13:57

Virker fint her.
IE 5.5
--
Mvh. / Sincerely
Lars Frandsen, Denmark

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 20-02-01 14:41

On Tue, 20 Feb 2001 13:56:40 +0100, "Lars Frandsen" <lars@jyde.dk>
wrote:

>Virker fint her.
>IE 5.5

Tak for dit svar.

det tyder på at det er hos nogle brugere der faktisk også anvender
MSIE at Javaen ikke vil afvikles. Hvad kan det skyldes ?

Mvh
Bo

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-02-01 15:23

bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo Rattenborg) udtrykte:

>det tyder på at det er hos nogle brugere der faktisk også anvender
>MSIE at Javaen ikke vil afvikles. Hvad kan det skyldes ?

At de har slået det fra?
At det ikke er installeret?

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

WAP/WML/PHP Tutorials
http://www.nau.dk/

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 21-02-01 08:55

On Tue, 20 Feb 2001 14:22:46 GMT, andreas@fabel.dk (Andreas Kleist
Svendsen) wrote:

>bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo Rattenborg) udtrykte:

>At de har slået det fra?
>At det ikke er installeret?

Ok, en af mine bekendte der skal anvende menuen [siden] har en bærbar,
når han kobler op via en forbindelse hjemme er der ingen problemer med
Java, mens Java ikke afvikles hvis den samme maskine kobles op via
firmaet, kan der mon skyldes et filter der sorterer Java fra p.g.a.
noget sikkerhed, elller kan der være andre grunde ?

Bo

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 21-02-01 14:53

> [...]

>firmaet, kan der mon skyldes et filter der sorterer Java fra p.g.a.
>noget sikkerhed, elller kan der være andre grunde ?

Det må jo være forbindelsen der er forskel på, og det er sikkert en
firewall der af sikkerhedsmæssige årsager forhindrer Java i at slippe
igennem.

Konklusionen må være at du skal bruge HTML (/Javascript) hvis du vil
have det til at virke bag den slags filtre.

--
Nau.dk's nyeste tutorial: "Tabeller i WML"
Tilføjet 20. Februar 2001

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 20-02-01 15:16

<bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo Rattenborg)> skrev:
> På www.danafeed.dk/test.phtml har jeg en Javamenu [test]
>
> Problemet er, at nogen ikke kan 'se' menuen. Hos mig virker den ok,
> men er der andre her der har problemet og en evt. løsning ?

heller ikke nogen problemer med IE 5.0, Opera 5.0 eller NN 6.0

Hilsen Peter

Fra : Poul

Dato : 20-02-01 16:22

Har haft tilsvarende problem under IE 55 incl. servicepak, men af mystiske
årsager virker det efter jeg har installeret
Virtual Machine (ved godt det er af ældre dato), hentet
fra MS hjemmeside. Men alt i alt.. Så virker det nu !!,
så et forsøg er det vel værd.

Thomas Jørgensen (Poul's pc)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-01 17:09

Tue, 20 Feb 2001 10:12:00 GMT, skrev bo.rattenborg[no spam]@mail.dk
(Bo Rattenborg):

>Problemet er, at nogen ikke kan 'se' menuen. Hos mig virker den ok,
>men er der andre her der har problemet og en evt. løsning ?

Det er en javaaplett, så der vil altid være nogen, der ikke kan se
den.

Bl.a. fordi en del ikke ønsker det.

Sørg for, at der er alternativ navigering i form af tekstlinks, f.eks.
nederst på siden.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 20-02-01 18:31

> [...]
>den.
>
>Bl.a. fordi en del ikke ønsker det.

>Sørg for, at der er alternativ navigering i form af tekstlinks, f.eks.

jeg ved godt at det er normalt at have mulighed for at vælge mellem
tekst- og Java. Men da det kun drejer sig om ca. 3 personer der skal
anvende menuen og de alle er indstillet på at der anvendes Java - ja
de har faktisk betalt for det, så er lidt øv at det ikke virker.