Skift fra Redhat til Debian
Fra : Niels Andersen

Dato : 20-02-01 10:37

På min arbejdscomputer kører jeg i øjeblikket Redhat, men er blevet helt
forelsket i Debian. :)
Derfor vil jeg gerne skifte.

Problemet er, at jeg jo bruger den computer hver dag, det meste af dagen.
Men det vil sikkert tage mindst en uge før jeg er færdig med at installere
Debian. Jeg vil derfor gerne have begge dele i en overgangsperiode.

Mine partitioner:

/dev/hda1: 5,7 gb ext2. Ubrugt. Her skal debian ligge.
/dev/hda2: findes ikke
/dev/hda3: 24 mb ext2 - (/boot)
/dev/hda4: 4 gb Extended

/dev/hda5: 4 gb ext2 (/)
/dev/hda6: 72 mb Swap

Jeg tænkte så, at hda1 så kunne blive debians "root", og kunne måske mountes
i redhat som fx. /mnt/debian.
Og eftersom de ikke kører på samme tid, kan de så bruge samme
swap-partition?

Hmm... Så er det nu man ville ønske man havde lavet en partition til data.
Det gør jeg måske på samme tid. :)

Men spørgsmålet var: Er det helt tåbeligt, eller er de lige sådan jeg bør
gøre? Eller hvad?
Normalt ville jeg bare springe ud i det, men jeg er altså MEGET afhængig af
at denne maskine bare virker. :)
Jeg sletter ikke et OS før det nye virker.

Mvh.

Niels Andersen

(Undskyld hvis du ser dette to gange, jeg HAR sendt en "cancel" efter mit
første forsøg.)

Fra : frank damgaard

Dato : 20-02-01 18:05

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> [...]

> i redhat som fx. /mnt/debian.
> Og eftersom de ikke kører på samme tid, kan de så bruge samme

Du kan sagtens dele swap partition.

Jeg har ofte /home som separat partition, så kan /home deles mellem
distributionerne, hvis man ellers husker at tildele samme UID/GID til
brugerne i alle distributioner!

Indtil videre kan du jo lade /home i debian være et sym-link til /mount_old_root/home
--
Frank Damgaard