Lægning af fliser.
Fra : Jens Christiansen

Dato : 30-08-02 05:13

Hejsa.
Jeg skal have lavet en terrasse foran min udestue. Hvor tykt skal gruslaget
være under fliserne.

På forhånd tak

Jens

Fra : Jan Arentoft

Dato : 30-08-02 06:40

> Hejsa.
> Jeg skal have lavet en terrasse foran min udestue. Hvor tykt skal
gruslaget
> være under fliserne.
>
> På forhånd tak

Det kunne man en gang se på www.silvan.dk

Men mon ikke det er 5-7 cm ?

Jan

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-08-02 20:12

Jan Arentoft wrote:

> gruslaget

> Det kunne man en gang se på www.silvan.dk
> Men mon ikke det er 5-7 cm ?
> Jan

Jeg mener at det er i underkanten.

Unicon har en udmærket brochure der giver en beskrivelse.
(F.eks. for Herregårdssten)

Du kan ret sikkert også finde en del info på Internettet.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 30-08-02 07:34

"Jens Christiansen" <snej1@worldonline.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Jeg skal have lavet en terrasse foran min udestue. Hvor tykt skal
gruslaget
> være under fliserne.

Det afhænger tildels af underlaget. Hvis det er ler-jord bør du grave
muldlaget af og fylde efter med stabilgrus til du når den rette højde
(vibrér eller vand det sammen, evt. i flere omgange) sluttelig et
afretningslag af grus på 3-5 cm og så fliserne. Det virker og deet holder...

Fra : Calle.

Dato : 30-08-02 16:27

Tommy Bøgeskov wrote:
> [...]
> (vibrér eller vand det sammen, evt. i flere omgange) sluttelig et
> afretningslag af grus på 3-5 cm og så fliserne. Det virker og deet

Har du nogensinde prøvet at vande stabilgrus sammen??? Det bliver det rene
pløre, og er ubrugeligt indtil det er tørt igen. Det blir det rene pløre.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens Christiansen

Dato : 31-08-02 07:46

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message
> [...]

Tak til alle jeg har fundet de oplysninger jeg har brug for.
V.h.
Jens

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-08-02 10:26

Og resultat blev?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens Christiansen

Dato : 01-09-02 04:22

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> Og resultat blev?
>
> --
15 cm muld graves væk (ler) under, fliser lægges i grus med ler.
Jens.