Vestvolden.
Fra : Carsten Gliese

Dato : 29-08-02 20:17

Er der nogen der kender nogen gode spots på vestvolden.

Hilsen Carsten.

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 30-08-02 06:52

Mig bekendt, er der kun en strækning på 500m med frit fiskeri.

http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/Koebenhavns_Amt/vestvolden_harre
strup_aa/

K.

Fra : Simon...

Dato : 30-08-02 13:36

> Er der nogen der kender nogen gode spots på vestvolden.
Hej,

der er et godt sted kaldet 'øen' ved i husum delen af vestvolden, man skal
være SU medlem for at fiske der :)
det ligger på den side af frederikssundsvej der ikke er mod jernbanen. ca.
500m væk fra vejen, det er ikke
til at undgå, det er en lille ø... ved ikke om man rent faktiskt må fiske på
den, men man i hvert fald lige vedsiden af.

har tilbragt hele min barndoms fiskeri på strækningen derfra og ned til
jernbanen :) og hvis du istedet bevæger dig
ned mod jernbanen, finder du et par dæmninger, den første har jeg tilbragt
mange dage på, der er normalt altid et par gedder at fange, og det skifter
lidt fra år til år om det er skaller eller aborre der er mange af. men på
dæmningen må man vidst ikke fiske.

"Vagterne" *plejer* aldrig at sige noget, men der går rygter om en hidsig
type der går rundt og truer folk hvis de ikke er SU medlemmer.. har aldrig
mødt ham... så er der nogen typer der render og beskærer træer i en gul bil,
de er ikke rare :/ men de arbejder ikke så tit.... :))

anyways, en af vagterne sagde engang til mig at han var ligeglad med om vi
fiskede der, man skulle bare ikke spise fiskene for de var vidst ikke helt i
top, det er mange år siden, og ved ikke om de kan bruges nu... ville nu nok
alligevel hellere sætte dem ud, men det er jo smag og behag :)

knæk og bræk.

Simon

Fra : Jan Bachman

Dato : 30-08-02 19:19

>der er et godt sted kaldet 'øen' ved i husum delen af vestvolden, man skal
>være SU medlem for at fiske der :)

SU medlem? Er det studerende eller hva?

/Jan

Fra : Simon...

Dato : 30-08-02 19:26

> SU medlem? Er det studerende eller hva?
hehe ja det jeg også :) men det var nu ikke det jeg mente...

her er lidt: http://www.fiskeren.dk/

der er en masse foreninger der er medlem af SU (ved ikke hvad det står for,
sku bare være medlem)..
det koster vidst omkring 150kr årligt hvis jeg husker rigtigt, og giver
adgang til en el forskellige fiskesteder,
både osv (har aldrig benyttet mig af bådene så jeg ved ikke hvordan det
foregår, men de er der).

mvh.Simon

Fra : SGF

Dato : 30-08-02 22:33

"Simon..." <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> her er lidt: http://www.fiskeren.dk/
>
> der er en masse foreninger der er medlem af SU (ved ikke hvad det står

SU - er det ikke "sjællandske sports- og lystfiskeres samarbejdsudvalg"??

Mvh
Søren

Fra : Simon...

Dato : 30-08-02 19:28

how og så lige en ting mere, du kan ikke blive direkte medlem af SU, du skal
igennem en forening, hvorefter du så automatisk eer sU medlem. Jeg er med i
Fred & Humle som B-medlem, var med i en sammensllutning før der ikke gad
mere, så vi blev alle b-medlemmer i fred og humle...

mvh.Simon