replikering af database i database i SQL
Fra : Kafoka

Dato : 29-08-02 19:42

Hej Alle

Jeg arbejder med en sql database og jeg vil gerne have systemet, til hver
nat, at replikere fra produktions databasen til en test database så jeg hver
morgen har en kopi at produktionsdatabasen at teste på. Jeg har prøvet
forskelligt men har ikke kunnet få det til at køre ordenligt / automatisk.

Det er en sql 7.0 jeg arbejder med.

Er der iøvrigt nogen at har nogle gode links på nette der på dansk beskriver
sql 7?

Hilsen

Sten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-08-02 15:57

Som svar på skriblerier forfattet af Kafoka

> [...]
> så jeg hver morgen har en kopi at produktionsdatabasen at teste på.
> Jeg har prøvet forskelligt men har ikke kunnet få det til at køre

Er det en fuld kopi du skal bruge?
Hvad med backup/restore - bare en ide

Er det samme box eller forskellige boxe?

> Er der iøvrigt nogen at har nogle gode links på nette der på dansk
> beskriver sql 7?

Prøvet Google?
Der er en del fremragende engelsksprogede sites

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kafoka

Dato : 31-08-02 21:46

Hej Petr

Tak for dit svar. Nu bruger jeg backup/restore manuelt. Her skal jeg
hvergang jeg restore over i test databasen ændre navnet på selve kilde filen
fa prod til test, så hvis jeg vil automatisere funktionen kan jeg ikke se at
jeg kan bruge backup/restore.

Jeg ved at det kan gøres, bare ikke hvordan.

Hilsen

Sten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-08-02 22:04

> [...]

> kilde filen fa prod til test, så hvis jeg vil automatisere funktionen
> kan jeg ikke se at jeg kan bruge backup/restore.

Manuelt?
Du kan bruge Transact-SQL i forbindelse med backup/restore
Søg efter - restore "transact-sql reference" - i books online

Hele herligheden kan så køres vha SQL Server Agent

mvh/Peter Lykkegaard