Vpopmail/pop3 langsom efter installation a~
Fra : Michael Andreasen

Dato : 29-08-02 19:11

Hey. Jeg har installeret en Bind 8.2.x på min RH 7.3 - årsagen til jeg
valgte 8.x.x. var at der i RPM pakken var filer til caching only name server
inkluderet.

Jeg kan se med "dig" kommandoen at named virker korrekt - tilsyneladende.

Men nu er min vpopmail 15-20 sekunder om at auth'e en pop3 konto.

Nogen der har nogen forslag?

Mange hilsner

Fra : Claus Albøge

Dato : 29-08-02 19:48

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Hey. Jeg har installeret en Bind 8.2.x på min RH 7.3 - årsagen til jeg
> valgte 8.x.x. var at der i RPM pakken var filer til caching only name
> server inkluderet.

Ellers skal der ikke meget til for at installere dnscache

http://cr.yp.to/djbdns/dnscache.html

> Jeg kan se med "dig" kommandoen at named virker korrekt - tilsyneladende.
>
> Men nu er min vpopmail 15-20 sekunder om at auth'e en pop3 konto.
>
> Nogen der har nogen forslag?

En -R option til tcpserver ?

http://cr.yp.to/ucspi-tcp/tcpserver.html

/Claus A

Fra : Michael Andreasen

Dato : 29-08-02 20:00

"Claus Albøge" <csa@csa-net.dk> wrote in message
> Ellers skal der ikke meget til for at installere dnscache
> http://cr.yp.to/djbdns/dnscache.html
> En -R option til tcpserver ?
> http://cr.yp.to/ucspi-tcp/tcpserver.html
> /Claus A

Tak for forslaget. Jeg har dog lige fået det til at virke med Bind. Det vist
sig at jeg manglede root.hints filen - ups :-]

Men næste gang jeg sætter en mailserver op prøver jeg "din" løsning