magnolia blomster to gange
Fra : Thomas Hygum

Dato : 29-08-02 17:36

Jeg har en bekendt, der har et magnoliartæ, der blomstrer to gange om året
nogen gange. Hvorfor gør det det?

Svar gerne til min email også.

Fra : Per Olsen

Dato : 29-08-02 20:50

Jeg ved ikke lige hvorfor, men min har også gjort det. Jeg har også en
rhodondendron (faktisk 2 forskellige) der er blomst i lige nu, for anden
gang i år.

Måske tror den det er ved at være forår......?

Mvh. Per.

<3d6e4dbe$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-08-02 09:18

"Thomas Hygum" <hygum@tigerensrede.dk> writes:

> Jeg har en bekendt, der har et magnoliartæ, der blomstrer to gange om året
> nogen gange. Hvorfor gør det det?

I går aftes, da vi gik en tur i Marselisborgskovene så vi en
blomstrende anemone, så naturen har ikke helt fået fat i det der med
årstiderne i år.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Sidse

Dato : 30-08-02 11:54

Hej.
Jeg har lige læst i Politikkens havebog, at der findes nogle arter magnolia,
der blomstre 2 gange om året, den sidste gang sidst i august, det er måske
en af disse arter!

Hilsen Sidse
sidse@gsx.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-08-02 14:01

On Fri, 30 Aug 2002 12:53:47 +0200, "Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk>
wrote:

>Jeg har lige læst i Politikkens havebog, at der findes nogle arter magnolia,
>der blomstre 2 gange om året, den sidste gang sidst i august, det er måske
>en af disse arter!

Det gør mælkebøtter også, ligemeget hvor kold og kedelig sommeren så
er

--
Jens

Excessive mouse activity detected. Running CAT.EXE to fix.

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-08-02 14:09

"Thomas Hygum" <hygum@tigerensrede.dk> wrote in message
> Jeg har en bekendt, der har et magnoliartæ, der blomstrer to gange om året
> nogen gange. Hvorfor gør det det?

Mange planter blomstrer 2 gange om året (remonterer). Bl.a. Stjerne
magnolia, Magnolia cubus stellata, men jeg ved ikke hvorfor de gør det,
måske er der lidt ekstra saft og kraft, der skal brændes af inden vinter.

mvh
Preben

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-09-02 20:01

Thomas Hygum wrote:

> Jeg har en bekendt, der har et magnoliartæ, der blomstrer to gange om året
> nogen gange. Hvorfor gør det det?

Det er fordi de er bjergplanter, de vokser hvor sommeren kun er måske 30-60
dage,
så i Danmark, kommer plantes ur i uorten,
og den tror at det er forår engang til om efteråret

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-09-02 07:18

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dage,
> så i Danmark, kommer plantes ur i uorten,
> og den tror at det er forår engang til om efteråret

Det lyder som en plausibel forklaring.
I øjeblikket blomstrer en rhododendron (hvid-lyserøde blomster), en
kejserbusk (kun få blomster) og en kirsebærlaurbær (Otto Luyken) for anden
gang hos mig.
Kunne det være samme årsag?

Hilsen Inger