alert box hjælp!
Fra : 4zaken

Dato : 29-08-02 16:45

Hey allesammen

Jeg har en alert box der viser en advarsel, så snart man starter
min
side. Men når man trykker "back" bliver den vist igen! Kan jeg
forhindre det? Og hvis ja, hvordan?

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 29-08-02 18:17

> Jeg har en alert box der viser en advarsel, så snart man starter min
> side. Men når man trykker "back" bliver den vist igen! Kan jeg
> forhindre det? Og hvis ja, hvordan?

For at holde styr på om en bruger har været der før skal du gemme den
information et eller andet sted og der er flere måder du kan gøre det på.

Enten i en session variabel eller i en cookie og siden dette er en NG
for clientside vil jeg foreslå at du sætter en cookie med JavaScript.

Du kan fx lave en IF sætning hvor du tjekker om cookien er tilstede.
Er den ikke til stede så sætter du en cookie og kører din alert.

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Site Builder

Fra : 4zaken

Dato : 29-08-02 18:32

> For at holde styr på om en bruger har været der før skal du gemme den
> information et eller andet sted og der er flere måder du kan gøre det på.
Jeg lytter
> Enten i en session variabel eller i en cookie og siden dette er en NG
> for clientside vil jeg foreslå at du sætter en cookie med JavaScript.
Nu forstår jeg INTET!!
> Du kan fx lave en IF sætning hvor du tjekker om cookien er tilstede.
> Er den ikke til stede så sætter du en cookie og kører din alert.
?? Jeg beklager, men jeg er altså helt ny inden for hp'er!! (Og jeg er kun
15) Hvad betyder alt det der??

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-08-02 19:02

Frank B. Daugaard wrote:

> [...]
>
> Du kan fx lave en IF sætning hvor du tjekker om cookien er tilstede.
> Er den ikke til stede så sætter du en cookie og kører din alert.

Realistisk set vil det nok ikke hjælpe. De fleste browsere henter siden
fra cachen, når man trykker på tilbageknappen - og så vil alert-boksen
dukke op igen.

Mit råd vil nok nærmere være at overveje, om det overhovedet er en god
ide at lade alert-boksen dukke op af sig selv, når man indlæser siden.

Fra : 4zaken

Dato : 30-08-02 12:57

> Mit råd vil nok nærmere være at overveje, om det overhovedet er en god
> ide at lade alert-boksen dukke op af sig selv, når man indlæser siden.
Kan jeg ik smide alert boxen over på en side og så, når man trykker "OK",
bliver man smidt til den næste side (min startside)?? Og ved du hvordan jeg
ska gøre det??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-08-02 14:25

Fri, 30 Aug 2002 11:56:56 +0000 (UTC), skrev 4zaken
<wuzz@hotmail.com>:

>Kan jeg ik smide alert boxen over på en side og så, når man trykker "OK",
>bliver man smidt til den næste side (min startside)?

<script type="text/javascript">
<!--
if (confirm("Jeg tager ikke ansvaret for,\nhvad der er, \nvil
du fortsætte?"))

window.location.replace("http://www.watchtower.org/languages/danish/");
else

window.location.replace("http://home13.inet.tele.dk/smedpark/");
// -->
</script>

Fra : 4zaken

Dato : 31-08-02 15:16

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> <script type="text/javascript">
> <!--
&gt; if (confirm("Jeg tager ikke ansvaret for,\nhvad der er, \nvil
&gt; du fortsætte?"))
&gt;
&gt; window.location.replace("http://www.watchtower.org/languages/danish/");
&gt; else
&gt;
&gt; window.location.replace("http://home13.inet.tele.dk/smedpark/");
&gt; // -->
> </script>
> --
VIRKER IK

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-02 15:50

Sat, 31 Aug 2002 14:16:09 +0000 (UTC), skrev 4zaken
<wuzz@hotmail.com>:

>VIRKER IK

Virker fint.
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/confirm.htm