Dokumentation af databaser
Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 29-08-02 13:10

Hej NG,

Jeg har lavet nogle tabeller i en (ms sql server 2000) database, og dem
kunne jeg så godt tænke mig at lave
noget dokumentation på. Hvilket program (til windows) bruger i til at lave
database dokumentation?

Jeg har prøvet visio, men jeg syntes f.eks. ikke rigtig jeg kan få noget
info ud omkring data typen i de forskellige
felter i tabellen.

/Kasper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-08-02 20:17

"Kasper Kamp Simonsen" <idontlikespam@anywhere.dk> wrote
> [...]
> kunne jeg så godt tænke mig at lave
> noget dokumentation på. Hvilket program (til windows) bruger i til at lave

Visio

> Jeg har prøvet visio, men jeg syntes f.eks. ikke rigtig jeg kan få noget
> info ud omkring data typen i de forskellige
> felter i tabellen.

Du kan i vision udtrække et diagram af en allerede oprettet database, brug
funktionen "Reverse Engineer"

--
Jakob Andersen