Html i et TEXTAREA
Fra : Ras

Dato : 29-08-02 12:54

Hejsa..

Er det muligt at bruge Html-koder i et TEXTAREA ???
så man f.eks kan have et billede i eller ligende ..! ???

Måske med noget Javascript eller hvordan???

Mvh.
Rasmus

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-08-02 12:56

Ras wrote:

> Er det muligt at bruge Html-koder i et TEXTAREA ???
> så man f.eks kan have et billede i eller ligende ..! ???

Ikke uden noget ikke-standard-Microsoft-pjat. Drop ideen, er mit råd.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-08-02 13:11

Ganske almindelig html kan gøre det. Kræver selvfølgelig at man
angiver en fuld http sti til billedet hvis det ikke ligger på samme
server som formen og at form handleren ikke stripper html koder.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-08-02 13:20

Jens Peter Karlsen wrote:

> Ganske almindelig html kan gøre det.

Hvordan?

Som jeg forstår Ras, ønsker han at kunne vise f.eks. billeder direkte i
et textarea.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-02 14:46

Ja det vil selvfølgelig ikke være muligt.

On Thu, 29 Aug 2002 14:19:39 +0200, Jonas Koch Bentzen

Fra : Ras

Dato : 29-08-02 13:22

> Ganske almindelig html kan gøre det. Kræver selvfølgelig at man
> angiver en fuld http sti til billedet hvis det ikke ligger på samme
> server som formen og at form handleren ikke stripper html koder.

ok.. hvordan gør man så formhandleren ikke stripper html koder??

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-02 14:47

Kommer an på hvad den er skrevet i, CGI, ASP eller PHP.

Fra : Ras

Dato : 30-08-02 15:36

> Kommer an på hvad den er skrevet i, CGI, ASP eller PHP.

PHP:.. Men jeg har sku lige fundet ud af at der er noget der hedder
<IFRAME>
og det var jo lige det jeg ledte efter!!

Fra : Ras

Dato : 29-08-02 13:20

> Ikke uden noget ikke-standard-Microsoft-pjat. Drop ideen, er mit råd.

Ok.. Det er fordi jeg har lavet et script som gør det mulig at ændre
teksten
i et textarea når man trykker på en knap, UDEN at reloade hele siden.
Så ville ideen være at lave et textarea hvor hver html side kan load....
lidt ligesom Frames... men jeg bryder mig ikke om frames og ville derfor
prøve med noget andet.

Men er der andre muligheder end Frames?