Bjælker i loft
Fra : Thïngmand

Dato : 29-08-02 08:46

Jeg har et gammelt bondehus med bjælker i loftet. Der er malet sorte, men
jeg vil gerne have dem til at stå lidt mere rå frem og evt. hvidbejse dem.

Hvordan får jeg den sorte maling af? Hvis man sliber det af er der jo ikke
meget råt over bjælkerne længere

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 29-08-02 20:50

Prøv et lille stykke (½ M)med kaustisk soda i tapeklister, det rigtige
forhold. Pak ind i plastik og vent til det bobler op. Vask herefter af med
vand.

Fra : Jørgen

Dato : 31-08-02 18:35

hej

Vi havde samme problem. Fik dem sandblæst det er det eneste mulige..

men vore var for grimme så det endte alligevel med de blev malet i en
lysgrå/mellemgrå nuance

hilseern jørgen

Fra : Thïngmand

Dato : 02-09-02 07:55

> Vi havde samme problem. Fik dem sandblæst det er det eneste mulige..

Er der så ikke sand i hele huset??