[OT] Kabellængde
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 29-08-02 07:29

Hejsa

Det er OT, I know, men jeg er sikker på, at der er nogen her, der alligevel
har svaret på rede hånd:

Er der en maximal længde på et USB-kabel fra et webcamera til pc?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
--------
Indsæt v før snablen

Fra : CADmageren ApS

Dato : 29-08-02 08:42

Hej Jens.

Som du selv siger, så er det lidt OT, men jeg sad selv forleden og
undersøgte sagen.

Jeg mener at max afstand er 5 meter, men hos www.danbit.dk kan man købe en
slags booster, som gør at der kan sætte 5 usb kabler sammen (ialt 25 meter).
Prisen er også derefter.

En anden mulighed er at bruge et trådløst Webcam. Dem har jeg set på
www.x10.com

Såfremt du vælger at købe et trådløst webcam fra ovenstående, så må du meget
gerne fortælle om resultatet. Det ser jo meget godt ud i reklamen, men
virker det???

mvh
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 29-08-02 17:56

"CADmageren ApS" <news@cadmageren.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at max afstand er 5 meter, men hos www.danbit.dk kan man købe en
> slags booster, som gør at der kan sætte 5 usb kabler sammen (ialt 25
meter).
> Prisen er også derefter.

Der er åbenbart også en slags 5-meters kabler med 'indbygget' booster. Lidt
mere overkommeligt, ser det ud til.

> [...]
meget
> gerne fortælle om resultatet. Det ser jo meget godt ud i reklamen, men

Je, af en eller anden grund afskrækker stedets layout mig - meget
amerikansk, meget lidt troværdigt... synes jeg. Men det behøver jo ikke at
være rigtigt....

Der tygges lidt på sagen. Tak for venlig deltagelse.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
--------
Indsæt v før snablen

Fra : Flemming Christianse~

Dato : 30-08-02 08:07

Hej Jens

Jeg har haft det samme problem.
Max afstand er 5 meter. For hver 5 meter skal du indsætte en USB hub.
Det virker.

Mvh
Flemming Christiansen