Install. prob. m. RH6.2 *suk*
Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 20-02-01 01:58

Jeg ville lige luske en RH6.2 ind ad bagdøren på min Win2k/Win89 maskine, da jeg alligevel ikke
bruger disken fuldt ud, men tilsyneladende støder jeg ind i et problem med LILO?
Jeg kan kun få lov til at installere hvis " / " mountes før cylinder 1024 på disken. -Det er lidt
svært da de første 25 GB er optaget af Win2k og en hulens masse filer. (15 GB rodekasse...

Jeg har forsøgt at installere i "expert" modus (man skal jo ikke sætte lyset under skæppen...) og
fået lavet et par Linux [83] partitioner på tilsammen 4.5 GB til sidst på et 30GB drev, men jeg kan
stadig ikke komme videre...

Jeg troede at dette problem hørte fortiden til (iflg. min gamle Linuxbog.pdf fra SSLUG), og i øvrigt
vil jeg hellere bruge NT's bootmanager.

Jeg har ikke lyst til at nuke mit Win2k drev, da det kører fremragende...
Skal jeg så have fat i en helt ny cdrom at installere fra, eller hvad?

Forresten har jeg et Abit KT7-RAID bundkort, hvor jeg kører med mine HD'er på raid-controlleren, dog
ikke i et array - blot som normale diske. Jeg synes at huske noget med at det kunne lade sig gøre at
installere Linux på den normale IDE controller, og derefter flytte disken over på raid/ATA66
controlleren. Husker jeg galt? Og hvis ja, kan det så slet ikke køre på ATA66 controlleren?

PFT og God nat
Kenneth
~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ --- Seti@Home --- ~
~ 288WU/1698hrs ~
~ -( Join Team YETI )- ~
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin A

Dato : 20-02-01 08:35

> Jeg troede at dette problem hørte fortiden til (iflg. min gamle Linuxbog.pdf fra SSLUG), og i øvrigt
> vil jeg hellere bruge NT's bootmanager.

Det gør det også, men Redhat 6.2 er fortiden (marts 2000).

Martin

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 20-02-01 08:43

Kenneth Ahn Jensen wrote:

Du kan altid bare klare dig med en bootdiskette til
at boote linux med - den bootdiskette, du lavede
under installationen

Ellers må du have fat i en nyere lilo, der kan håndtere
>cyl 1024. Hvis din bios ellers understøtter det nødvendige
kald.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 20-02-01 10:17

On Tue, 20 Feb 2001 08:43:02 +0100, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

>Du kan altid bare klare dig med en bootdiskette til
>at boote linux med - den bootdiskette, du lavede
>under installationen

Jeg skal nok huske det... :) Men jeg skal jo lige installere først...

>Ellers må du have fat i en nyere lilo, der kan håndtere
>kald.

Bios er ok, tror jeg. Bundkortet er toplækkert og kun 6 mdr gammelt.

Men jeg kommer aldrig forbi det skærmbillede hvor man skal mounte drevene som " / ", "/win" osv.
Hvordan skal jeg så skifte Lilo ud?

Mvh
Kenneth
~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ --- Seti@Home --- ~
~ 289WU/1707hrs ~
~ -( Join Team YETI )- ~
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 20-02-01 10:49

Kenneth Ahn Jensen wrote:

> [...]
>
> Men jeg kommer aldrig forbi det skærmbillede hvor man skal mounte drevene som " / ", "/win" osv.

Prøv en nyere distribution.

Fra : frank damgaard

Dato : 20-02-01 09:37

Kenneth Ahn Jensen <KennethAhn@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> svært da de første 25 GB er optaget af Win2k og en hulens masse filer. (15 GB rodekasse...

Opgrader lilo, eller opgrader din linux distribution.
Nyere lilo siden januar 2000 kan klare > 1024 cyl, hvis ellers
bundkortets BIOS har de nye udvidede INT 13 kald.
(hvad den sikkert har siden du kører win2k)
--
Frank Damgaard

Fra : Donati

Dato : 20-02-01 18:09

Kenneth Ahn Jensen <KennethAhn@bigfoot.com> skrev:

> Jeg kan kun få lov til at installere hvis " / " mountes før cylinder 1024
> på disken. -Det er lidt svært da de første 25 GB er optaget af Win2k
> og en hulens masse filer. (15 GB rodekasse...

Hvis du ikke finder andre løsninger, kan du med Partition Magic
flytte data'ene på disken, så starten af drevet bliver ledigt.

-----
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk
www.scooter-racing.dk