JMail 3.7 vs. JMail 4.3
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-08-02 22:25

Jeg sidder lidt og kigger på JMail i forbindelse med at jeg skal udsende x
antal 1000 unikke emails. Men der er noget, der undrer mig. Hvis jeg skulle
bruge JMail 3.7, så ville jeg anvende metoden lazysend() til at stille
mails i kø. Men hvis jeg vil anvende version 4.3, så er denne funktion
fjernet fra den gratis version ? Vil det sige, at jeg _skal_ købe den
kommercielle udgave af JMail for at udsende disse omkring 6000 emails en
gang om måneden ? [1] Er der nogen, der har positive erfaringer med at
udsende tusindvis af emails med Dimacs gratis version af JMail ?`

[1] Det er ikke principielt noget problem at købe den kommercielle version
af JMail, men en krone sparet er jo bedre end en krone tjent ...
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-08-02 23:03

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> gang om måneden ? [1] Er der nogen, der har positive erfaringer med at
> udsende tusindvis af emails med Dimacs gratis version af JMail ?`

Nej, jeg har ingen erfaringer med at sende mange mails på en gang, men jeg har
et bud alligevel.

I JMail 4.3 er der en funktion som hedder 'nq'. Den bruger IIS's MS SMTP til
at sende mails, bare ved at smide dem i en bestemt mappe på serveren. Jeg vil
tro at den svarer til lazysend.
I følge manualen til JMail 4.3 [1], hvor du kan læse mere, så skulle det være
en del af den gratis udgave.

[1] tech.dimac.net -> Products -> Components -> w3 JMail -> Manuals -> w3
JMail 4 (English)

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-08-02 23:15

Torben Brandt wrote in news:akjhb5$7je$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> I JMail 4.3 er der en funktion som hedder 'nq'. Den bruger IIS's MS
> SMTP til at sende mails, bare ved at smide dem i en bestemt mappe på

og hvis der ikke er konfigureret en SMTP-server på IIS, så er man busted

Er det i øvrigt det, der er min akilleshæl - altså at der ingen SMTP-
service er konfigureret på IIS ? Mailsene skal sendes via en SMTP-server på
en Exchange-2k, der - omend den står lige ved siden af serveren med IIS -
nok af JMail regnes som ekstern mailserver.

tak ... ellers ...

Fra : Morten

Dato : 29-08-02 07:16

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> wrote in message news:<Xns9279276EDFEAspamstocholmdk@192.38.208.81>...

> [...]
> en Exchange-2k, der - omend den står lige ved siden af serveren med IIS -
> nok af JMail regnes som ekstern mailserver.

De er desværre begyndt at fjerne en del funktioner fra gratis-udgaven.
På et tidspunkt var POP3 funktionalitet gratis i 4.3, men så
opdaterede de den, og nu er det kun tilgængeligt i pro udgaven. Så nu
er jeg gået tilbage til gratisudgaven af 4.1 som var den eneste jeg
lige havde en kopi af.

- Morten