ADSL i Vassingerød
Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-08-02 20:04

Hejsa

Er der nogle der ved hvilke der tilbyder ADSL i Vassingerød (tæt på Lynge) i
Nordsjælland? Jeg ved at TDC ikke gør det da de ikke har udstyret på
centralen endnu.

--
Niels

Fra : Rune Manscher

Dato : 28-08-02 20:22

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er der nogle der ved hvilke der tilbyder ADSL i Vassingerød (tæt på Lynge)
> Nordsjælland? Jeg ved at TDC ikke gør det da de ikke har udstyret på
> centralen endnu.

En af mine bekendte har da ellers adsl via tdc i Vassingerød ?

*Rune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 20:31

> Er der nogle der ved hvilke der tilbyder ADSL i Vassingerød (tæt på Lynge)
> Nordsjælland? Jeg ved at TDC ikke gør det da de ikke har udstyret på
> centralen endnu.

Hvorfor skulle TDC ikke dække?

TDC har udbygget *ALLE* centraler i Danmark.. Selvc ud i den mindste flække
af landet...

Selv her i vores lille by.. På omkring 4000-5000 indbyggere.. Har man da
haft ADSL i snart 1,5 år hos TDC

Ved tjek af et telefonnummer i Vassingerød med et tilfældigt nummer 481893**
sagde den da også som ventet på Opasias side JA... Bemærk at TDC´s portal,
ikke mere tjekker om centralen er ledig.. Da alle jo er udbygget...

Cybercity og Tiscali siger NEJ, sikkert også Telia..

Get2net har samme dækning som TDC.. SÅ de er også en mulighed.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 20:38

> TDC har udbygget *ALLE* centraler i Danmark.. Selvc ud i den mindste
flække
> af landet...

Men selvfølgelig kan der da være andre grunde til at man ikke kan få ADSL...

Fx hvis du bor for langt væk fra centralen. Kobberet er dårligt. Eller hvis
du fx har en sådan åndsvag box fra TDC.. Hvor en analog linie er blevet delt
i 2. Men så er der jo også Sonofon FWA. Så der skulle være dækket godt ind,
til mulig bredbånd(mellembånd whatever)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-02 20:42

In article <3d6d24f2$0$87288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Hvorfor skulle TDC ikke dække?
>
> TDC har udbygget *ALLE* centraler i Danmark.. Selvc ud i den mindste flække
> af landet...

Der er mig bekendt visse teknikskabe, hvor det ikke er praktisk muligt
at installere DSL-udstyr for TDC.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Life is a series of rude awakenings.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 20:45

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Der er mig bekendt visse teknikskabe, hvor det ikke er praktisk muligt
> at installere DSL-udstyr for TDC.>

Okay da.. Men har da ellers fået afvide at selv teknikskabe blev udbygget...
Men hvad ved jeg?

Et ekstra skab ved siden af, kan vel løse et sådan pladsproblem?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-02 20:46

In article <3d6d2824$0$87310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Okay da.. Men har da ellers fået afvide at selv teknikskabe blev udbygget...
> Men hvad ved jeg?

Måske en TDC-mand kan sige noget? Jesper? Martin?

> Et ekstra skab ved siden af, kan vel løse et sådan pladsproblem?

Du skal stadig have noget transmission derud, og yderligere strøm...Det
bliver enormt dyrt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Little girls, like butterflies, need no excuse.

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 28-08-02 20:52

Hansen wrote:

> [...]

Det gør de også.

> Måske en TDC-mand kan sige noget? Jesper? Martin?

TDC dækker pt. 95% af landet.
svjv udruller vi ikke ADSL på flere centraler.

- Martin Krogh Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 20:54

"Martin Krogh Pedersen" <Noway@nospam.dk> wrote in message

> TDC dækker pt. 95% af landet.
> svjv udruller vi ikke ADSL på flere centraler.'

Der blev talt i det sidste indlæg om Teknikskabe... Hvis du har misforstået

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 28-08-02 20:58

> "Martin Krogh Pedersen" <Noway@nospam.dk> wrote in message

> Der blev talt i det sidste indlæg om Teknikskabe... Hvis du har
misforstået

Ej heller på Tekniskabe

- Martin Krogh Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 20:59

> Ej heller på Tekniskabe

Jamen, hvad var svaret så..? At TDC dækker ALLE Centraler INKL teknikskabe..
Eller at der ikke bliver udbygget flere teknikskabe?

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 28-08-02 21:04

> "Martin Krogh Pedersen" <Noway@nospam.dk> wrote in message

> Jamen, hvad var svaret så..? At TDC dækker ALLE Centraler INKL
teknikskabe..
> Eller at der ikke bliver udbygget flere teknikskabe?

Som jeg skrev tidligere:

Vi dækker pt 95 % af landet med hensyn til ADSL.
Vi udruller ikke mere på hverken Centraler og Teknikskabe(*)

*skrives med forbehold, da der muligvis er udruldningsplaner jeg ikke er
klar over.

Er det klart nok Bjarke?

- Martin Krogh Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 20:53

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Du skal stadig have noget transmission derud, og yderligere strøm...Det
> bliver enormt dyrt.

Transmisionen kan da ikke være noget problem for TDC? Der kan vel bruges 2
kobberpar.. Til et eller andet fornuftig løsning?

Strøm er vel heller ikke det store problem.. Forsyningsselskabet er vel
behjælplige til sådan nogen ting... Men en sådan DSLAM port til måske 30
brugere?, kan vel ikke bruge så meget strøm?

Det er rigtig nok ikke en fornuftig løsning prismessigt for TDC.. Men som
Martin, selv har sagt en gang.. At det jo så giver TDC den fordel, at TDC
ALTID kan vælges..

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-08-02 23:29

On Wed, 28 Aug 2002 19:46:08 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Måske en TDC-mand kan sige noget? Jesper? Martin?

Teknik skabe har normalt ikke ADSL, det er kun teknik hytter og opefter.

Som Andreas siger er det ikke praktisk/økonomisk muligt at få DSLAM'er
ud i teknik skabe - som der forøvrigt ikke er mange af tilbage, de
fleste var Dicon centraler som er erstattet af teknik hytter med et
"normalt" abonnenttrin i.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Per Bau

Dato : 28-08-02 21:17

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogle der ved hvilke der tilbyder ADSL i Vassingerød (tæt på Lynge)
> Nordsjælland? Jeg ved at TDC ikke gør det da de ikke har udstyret på
> centralen endnu.

Hej Niels,

Det er jeg da ked af at høre.......... Nu har jeg da kørt adsl i snart et år
herude. Har for øvrigt også lige fået tilbud fra Get2net om at de også kan
levere til mig så.........

/Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 21:24

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote in message

> [...]
år
> herude. Har for øvrigt også lige fået tilbud fra Get2net om at de også kan

Hehe...

Må man have lov at spørge Niels.. Hvor han har fået informationen om at han
ikke kan blive dækket af TDC??

PS, per du har da et alt for godt Ip nummer

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-08-02 21:26

> Må man have lov at spørge Niels.. Hvor han har fået informationen om at
han
> ikke kan blive dækket af TDC??

Ja... et brev fra TDC....

--
Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-02 21:34

> Ja... et brev fra TDC....

Jamen, så må den jo være god nok!

Men var grundet så til at du ikke kunne få det, ifl. brevet?

Hvis du fx ha 2 analoge telefoner.. Og den er delt med een analog linie..
Kunne det godt være du skulle overveje at skifte til ISDN.. Og herefter få
ADSL.. Eller bede at få fjernet boxsen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-08-02 21:27

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
år
> herude. Har for øvrigt også lige fået tilbud fra Get2net om at de også kan

Hvor i Vassingerød er du siddende??

--
Niels

Fra : Per Bau

Dato : 28-08-02 21:41

> år
> >
> Hvor i Vassingerød er du siddende??

Ude på de små villaveje over for Nordkranvej. Længst ude. Men jeg fik
oprindeligt afslag. Efter et par måneder ændrede TDC så grænsen, så kunne
jeg få ADSL hvis jeg konverterede min ISDN til en analog linie.

MEN MEN MEN er det en Pro@ccess linie du har spurgt på? Og hvilken
hastighed?

/Per

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-08-02 21:53

> [...]
> oprindeligt afslag. Efter et par måneder ændrede TDC så grænsen, så kunne
> jeg få ADSL hvis jeg konverterede min ISDN til en analog linie.

Jeg skal bo på Bøgevangen....

Måske skulle jeg snakke med TDC igen. Det kunne være de havde misforstået
noget.... Jeg har allerede bredbånd der hvor jeg bor nu og det kunne være at
de havde misforstået noget.

--
Nilels