VPN til sektornettet
Fra : E. Møller

Dato : 28-08-02 16:40

Jeg har tidligere kørt med Win98, med opkobling til arbejdspladsen, uden
problemer.

Nu har jeg opdateret til Windows XP.

Lmhost-filen er tilrettet

Nøglerne er importeret (personlige + CA certifikatet)

Der kan logges på VPN Dialer , men jeg får ingen logon-billeder til
arbejdspladsens netværk.

Navneopslaget fungere
Computeren er meldt ind i Domænet

Der står i manualen at VPN Dialerren skal stå til: Start before logon
Efter genstart af PC'en kommer VPN dialeren, connect jeg nu (inden jeg
logger på PC'en) får jeg følgende fejlmeddelelse:
"The Currently selected profile uses the Microsoft CryptoAPI certificate
store. This profile can not be used until you have logged in to your
workstation"

Fra : Gabriel Schønau Hans~

Dato : 28-08-02 18:16

Hejsa,

det lyder som det efterhånden gammelkendte XP => w2k/NT4 VPN problem!
Der er store problemer med at VPN'e en XP klient mod en w2k server, hvis der
er noget NAT-server imellem.
søg med disse fire søgeord i XP's meget fine 'Help and Support'-funktion:
"VPN XP windows 2000"
Det gav bonus under "Microsoft Knowledge Base"-fanebladet!
se osse her: http://kb.indiana.edu/data/ajpv.html
håber det hjælper
/Gabriel

Fra : E. Møller

Dato : 28-08-02 19:26

Har forsøgt, men uden resultat.
Jeg skal koble op mod en NT4 server, der er ingen NAT-server imellem.
/E.Møller