Skift af processor
Fra : [5000] Trespasser

Dato : 28-08-02 13:52

Hej

Jeg er i den situation at jeg har en dual Pentium-Pro server (IBM 330)
server stående lige nu og jeg har fået fingre i en dual Pentirum 2 server
(IBM 330). Det er samme hardware i begge maskiner og så er det jeg vil vide
om der vil ske noget ved at skifte processorne ud imellem de 2 servere på en
når den P-Pro jeg har nu kører Redhat 7.3 med hensyn til at nogle programmer
ikke vil virke hvis de er kompileret til en P-pro ????

Derudover vil jeg gerne vide om det er er nogen stor forskel i hastighed på
en P-pro og en P-II ????

På forhånd tak

Brian

Fra : GlenK

Dato : 28-08-02 21:27

> Derudover vil jeg gerne vide om det er er nogen stor forskel i hastighed

> en P-pro og en P-II ????

frekvens?, men jeg vil holde mig til de 2 P-Pro de har mere intern cache og
er bygget til et server "miljø" lidt ala XEON.

/Glen

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-08-02 22:20

> Derudover vil jeg gerne vide om det er er nogen stor forskel i hastighed

> en P-pro og en P-II ????

Højst sandsynligt den med højest clock frekvens. Ved samme frekvens P2.

Ifølge et Trivial Persuit spørgsmål i min cornflakes pakke (!), er PII en
P-pro + MMX instruktioner.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 29-08-02 12:49

On Wed, 28 Aug 2002 23:20:21 +0200, Tinky Winky wrote:

>på
>
>Højst sandsynligt den med højest clock frekvens. Ved samme frekvens P2.
>
>Ifølge et Trivial Persuit spørgsmål i min cornflakes pakke (!), er PII en
>P-pro + MMX instruktioner.

Der er en del mere i det end bare 16-bit MMX, blandt andet havde Pro'en et
problem med 16-bit heltalsinstruktioner, der gjorde at den ofte tømte
pipelinen når den stødte på sådanne og derfor for det meste kravlede især når
den blev udsat for mixed 16/32-bit kode (Skægt nok var et af de styresystemer
der fik mest ud af at blive flyttet fra en P5 til en PPro, lige netop IBM
OS/2 - der dengang benyttede en 16-bit schedular). Det blev rettet med PII,
der ligeledes blev udstyret med de efterhånden berømte New PII Upcodes (CMOV
varianter) instruktioner, der reelt har op helt P6 generationen i PPro og
PII+ processorer. Visse compilere som GCC har PII optimeringer og kalder det
686-optimeringer, dvs at hvis man benytter en processor der er PPro
compatibel men ikke PII compatibel skal man kompilere til 586, som det er
tilfældet med fx VIA C3 processoren.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Aerodynamics are for people who cannot design engines