Ridning i Århus Syd
Fra : Jette

Dato : 28-08-02 10:33

Hej alle I hesteglade

Jeg er en pige på 29, som har fået den ide, at jeg meget gerne ville
tage ridning op som hobby igen. Jeg red i min pure ungdom, indtil jeg
var omkring de 16. Har dog aldrig haft min egen hest. Da jeg arbejder
meget, er jeg sådan set bare interesseret i noget "hyggeridning" engang
imellem. Måske en gang om ugen, men jeg synes ikke, jeg ligefrem har
lyst til at gå på rideskole. Jeg havde mere noget med ridning i skoven
eller lignende i tankerne.

Er der nogen, der ved, om der i Århus Syd-området er mulighed for en
evt. part i en hest eller noget lignende?

Forslag modtages med kyshånd!

vh/

Jette

Fra : Heidi Falch

Dato : 28-08-02 23:49

Jette <jehandersen@hotmail.com> skrev:
>Hej alle I hesteglade

Hej Selv

>Er der nogen, der ved, om der i
>Århus Syd-området er mulighed for en
>evt. part i en hest eller noget lignende?

Tja - du kunne da prøve at kigge ud til "os", hvis du er til "de
unævnelige". "Os" er et mindre stutteri, hvor der også tilbydes
ridning, både på alm. ridebane, ovalbane og i skoven, og jeg ved da,
at andre derude har haft en part på et par af hestene.

Vi bor i Mårslet lige ved søen ved 1'erens endestation, og du skal
være velkommen til at kigge forbi, og se, om stedet er noget for
dig

--
Knus,

Trolden

Fra : Jette Højskov Anders~

Dato : 29-08-02 08:02

> [...]
>
> Vi bor i Mårslet lige ved søen ved 1'erens endestation, og du skal
> være velkommen til at kigge forbi, og se, om stedet er noget for

Hej Heidi!

Det lyder meget interessant (kan godt lide "de unævnelige"!) Har du lidt
nærmere oplysninger? Jeg tænker på navnet på stutteriet og en adresse?

På forhånd tak!

Jette

Fra : Heidi Falch

Dato : 29-08-02 10:21

Jette Højskov Andersen <Jette.Andersen@get2net.dk> skrev:

Hej Jette,

>Det lyder meget interessant (kan
>godt lide "de unævnelige"!) Har du lidt
>nærmere oplysninger? Jeg tænker på
>navnet på stutteriet og en adresse?

Stutteriet hedder Ballebækgård - og stalddelen om du vil, hedder
Stald Balle - hele herligheden med ca. 30 af de unævnelige ligger på:
Obstrupvej 61 (hvis du kommer i bil skal du ind af grusvejen, hvor
der reklameres med et stort blåsort skildt for brugte biler - og så
er det anden gård på højre side)

Du kan evt. også kigge på http://www.staldballe.dk - den er godt nok
ikke helt opdateret, idet vi har arbejdet på nyt design, som også
snart skal smides på *S*, men de vigtigste oplysninger kan da findes,

muligvis med lidt besvær?

--
Knus,

Trolden

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-08-02 10:24

Heidi Falch <trold@troldepus.dk> writes:

> [...]
> Obstrupvej 61 (hvis du kommer i bil skal du ind af grusvejen, hvor
> der reklameres med et stort blåsort skildt for brugte biler - og så

Æv, der er bare lige det typiske problem: Hvis man ikke har bil eller
selv er rimelig mobil, så kan det ikke lade sig gøre at komme
dertil. Snøft.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Heidi Falch

Dato : 29-08-02 10:32

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

>Æv, der er bare lige det typiske
>problem: Hvis man ikke har bil eller
>selv er rimelig mobil, så kan det
>ikke lade sig gøre at komme
>dertil. Snøft.

Jow jow da - vi ligger praktisk talt lige op af linie 1's
endestation og linie 11 stopper også rimeligt tæt på (har jeg
fået at vide ihvertfald). Men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du
mener med, at man selv skal være rimeligt mobil

Hvis man tager med linie 1, skal man derefter blot over vejen til
søen, det smarteste er vist så at gå venstre om denne, og nede i den
anden ende kommer der et temmeligt stort hul i væksterne omkring
søen, og man kan se en rød trafikkegle (spørg mig ikke, hvorfor den
står der *S*). Der går man ned til venstre, og så følger man "vejen"
(ok en sti er det nok nærmere *S*) ned mod gården - med åen på højre
side og hestefolde på venstre, og så er man der faktisk.

11'erens vendeplads og dermed hvordan man finder over til os kender
jeg ikke helt, men det er vist noget med, at der er noget længere, og

man skal forbi Obstruplund (et sted med travheste og andre "store
heste"

--
Knus,

Trolden

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-08-02 10:34

> [...]

> fået at vide ihvertfald). Men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du
> mener med, at man selv skal være rimeligt mobil

Problemet er at jeg lider lidt af gigt, så nogle dage kan jeg bare
ikke gå ret langt, for slet ikke at tale om at skulle cykle. Og på
cykel er der nu ret langt fra midtbyen og ud til Mårslet. Men jeg kan
godt se at både 1'eren og 11'eren stopper lige i nærheden.

Det må jeg lige tænke lidt over.

Fra : Heidi Falch

Dato : 29-08-02 10:40

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

> [...]

aah - på den måde ;o/

Ja - der er et stykke vej fra midtbyen til mårslet på cykel. Vi har
dog haft et par stykker, så sent som igår, der tog mod til sig, og
cyklede derud, for derefter at ride en times tid, og så cykle hjem
igen - de virkede dog ret brugte efter ridetimen, så jeg vil ikke
vide, hvordan de havde det, da de kom hjem

Jeg tror, at der hvor du kommer til at gå kortest, er hvis du tager
1'eren. Vi har et par gange redet forbi hvor 11'eren stopper, og jeg
syntes ihvertfald det virkede langt...selv på hesteryg. Og jeg mener,

at der var en af pigerne, der sagde, at det var den vej, man skulle
gå også, hvis man kom med 11'eren.

--
Knus,

Trolden

Fra : Jette Højskov Anders~

Dato : 30-08-02 10:27

Hej Trine

Havde jeg bil, gav jeg gerne et lift, men ak. Er også kun indehaver af cykel
og et klippekort til Århus Sporveje...

Tak for oplysningerne Heidi!

vh/

Jette

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 29-08-02 07:39

"Jette" <jehandersen@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen, der ved, om der i Århus Syd-området er mulighed for en
>evt. part i en hest eller noget lignende?

Hvad mener du med "noget lignende" ?

En ged ?

(Undskyld. Ku' ikk' la' vær') )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Jette Højskov Anders~

Dato : 29-08-02 08:00

> Hvad mener du med "noget lignende" ?
>
> En ged ?
>

> (Undskyld. Ku' ikk' la' vær') )

Ville da vist have været lidt off-topic, men den udgør da i det mindste
ikke en såkaldt "unævnelig race"!!

vh/

Jette