Skærme
Fijala 3554
Sony G500 / F500R Forskel ???
Fra : Thomas Bøje Andrease~

Dato : 17-02-01 21:56

hvad er den umiddelbare forskel på de 2 skærme ??

Thomas Andreasen

Fra : Zuriel

Dato : 18-02-01 16:01

"Thomas Bøje Andreasen" <duck-1@c.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er den umiddelbare forskel på de 2 skærme ??

F500 tilhører "proffesional line" (højeste klasse) G500 tilhører "office
line" (nestbedste klasse)

F500 er en totalt lækker overkill FD-trinitronskærm tiltænkt proffesionelle
brugere af f.eks CAD eller animatorer .....Med andre ord hardcore
proffesinelle der SKAL have det ypperste (i 21" ? ! ?)

Den har f.eks features som Geo-lock der AUTOMATISK neutraliserer opståede
elektromagnetiske felters påvirkning af billedet. Den skulle også have
Active Signal Correction - Hvad f..... det så end er.
Med andre ord en masse (almindeligvis) overflødige blære features der lige
giver den sidste edge, som potens forlænger.

Den VÆSENTLIGSTE/BETYDENDE forskel er dog at den har Aperture Grille Pitch
på .22mm (!!!) fremfor G500's .24mm dp --- Og så selvfølgelig prisen !

Fra : Thomas Bøje Andrease~

Dato : 19-02-01 07:25

"Zuriel" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den VÆSENTLIGSTE/BETYDENDE forskel er dog at den har Aperture Grille Pitch
> på .22mm (!!!) fremfor G500's .24mm dp --- Og så selvfølgelig prisen !

hvad med refreshrate, er den ikke lavere på f500r ??

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-02-01 11:01

>hvad med refreshrate, er den ikke lavere på f500r ??

Det sjove er, at Sony faktisk har skudt sig selv lidt i tåen, da de
lancerede F500 til overkill pris, og efter kom med G500 til en
overordentlig rimelig pris for 21' CRT.

Den eneste umiddelbare forskel på disse 2 skærme er, at F500 har en
dotpitch på .22 over HELE skærmen, mens G500 ligge på .24
(mener også, at F500 har usb porte indbygget - det har G500 vist ikke)

Flere test, som jeg har været igennem, gjorde imidlertid, at jeg
valgte at droppe F500, da jeg ledte efter den ultimative skærm, idet
der var adskillige forbruger klager på divese newsgroups over F500 der
gik på geometri fejl, ghosting og moiré.

Flere seriøse test-steder for grafikere fandt lignenede problmer med
Sony F500 - derfor vandt den sjældent 21' test.
Tit og ofte var anmelder panelet mere tilfredse med G500, da den ikke
leverede de samme fejl - men meget ofte løb et helt andet produkt af
med sejren i 21'-22' test - nemlig Mitsubishi 2040 u.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Thomas Bøje Andrease~

Dato : 19-02-01 17:35

har du en url hvor vi kan læse om om den der Mitsubishi 2040 u.
Thomas Andreasen

Fra : Dr. Ralph

Dato : 20-02-01 05:35

On Mon, 19 Feb 2001 17:35:19 +0100, "Thomas Bøje Andreasen"
<duck-1@c.dk> wrote:

>har du en url hvor vi kan læse om om den der Mitsubishi 2040 u.
>Thomas Andreasen

Jeg har lige lavet en lang liste med et par anmeldelser på seriøse
sites, der ved hvad man kan forlange af en 21/22' monitor.

Den står i et svar til et indlæg fra den 16.02 som hedder "hvilken 21'
er bedst ?"

Hér kan du både læse om Mitsubishi 2040 og om Sony F500 (incl. fejl på
F500)