Asus a7V 333 bios 1012-final
Fra : Ikaro

Dato : 27-08-02 21:34

heyza
vil lige bare høre om nogen har flashed den med den 1012.final
og hvis det er noget nyt, etv temps foskel etc..
you know the drill.

hilsen
Ikaro

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-08-02 22:51

Et par stykker i news:alt.comp.periphs.mainboard.asus har haft problemer.
En mistede sit mainbord, og et par stykker har opdaget at de laveste
multiplyer settings forsvinder.
Tilgengæld tilbyder den fsb på 166 Mhz og det er jo dejligt at man kan
opgradere sit mobo på den måde.

Men læs lidt i news:alt.comp.periphs.mainboard.asus før du hopper på vognen!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 27-08-02 23:12

"Ikaro" <Ikaro@efnet.org> har med klæbrige fingre ramt tastaturet på
en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>heyza
> vil lige bare høre om nogen har flashed den med den 1012.final

Ja.

>og hvis det er noget nyt, etv temps foskel etc..

Nej og Ja...

Nyt er, som jeg lige hurtigt kan overskue, muligheden for at vælge
166/33 som standard. (Før kun 100/33 og 133/33).

Nyt er også at CPU-temp i BIOS røg ned på 41 grader. Før 48 grader.
Men da så Windows er startet op på ny, viser Speedfan stadig 48
grader. Øv, det var en kort fornøjelse.

Jeg lukker Speedfan, og starter Asus Probe 2.17.05 op : 48 grader...
Nåh, det var også noget med at der var kommet en 2.17.08 på gaden.
Jeg smutter på www.tweakup.dk og henter den.....Nej da!
Der er søreme kommet en 2.17.09.

Installerer 2.17.09 og vupti : 41 grader !

Så ja, temp er faldet/målingen foretages anderledes igen.

Jeg skrev i en tidligere tråd, at jeg glædede mig til Asus fandt frem
til den helt rigtige måde at komme med en korrekt CPU-temp på. Og når
denne måde var fundet, ville korrekt CPU-temp ligge på 37 grader. Men
hvad er egentlig korrekt ? Var den gal fra starten, eller var det den
rigtige ?

BIOS 1010 : 56 grader
BIOS 1011 : 48 grader
BIOS 1012 : 41 grader

med XP1800+ på A7V333.

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-08-02 23:38

Hej Simon
Det var info jeg kunne bruge!!!