Skærme
Fijala 3554
Best buy - Monitor 19 " ??
Fra : Jørgen Hedetoft

Dato : 16-02-01 23:54

Jeg skal købe en ny monitor 19" og vil gerne have et par råd med på vejen.
Jeg havde egentlig forestillet mig en Sonny monitor, men blev lidt
overrasket over at ingen Sonny monitor er mellem " Editors' Pick" hos ZDNet
http://www.zdnet.com/
Her fandt jeg tilgengæld andre skærme, valgt som best buy:

LG Electronics USA STUDIOWORKS 995E 19" (18"VIS) .26 mm dot

MAG InnoVision 800V 19" (18"VIS) .22 mm dot

Nokia Multigraph 446Xpro

Så er spørgsmålet hvad jeg skal vælge ? Skærmen skal bruges hjemme, det er
vigtigt med en godt pris/ydelses forhold, min "smertegrænse" er omkring
4500 Kr., men skærmen må gerne værre billigere.
Kan man overhovedet købe - MAG InnoVision 800V 19" (18"VIS) .22 mm dot -
herhjemme ?

Eller skal jeg hellere købe en Sonny ?

Alle råd og meninger modtages med tak !

Jørgen Hedetoft

Fra : Lind

Dato : 17-02-01 01:50

Hej

Jeg har lige købt en Viewsonic GS790, og er kanonglad for den. Jeg tog
selvfølgelig også springet fra en 15" : - )
Billedet står fint, kører i 1152 x 864. Den skulle kunne klare 1600 x 1200 i
76 Hz.
Noget andet godt ved den er at det er en Short Length, den er kun godt 40
cm. dyb, ca. 4-5 cm. mere end min 15".
Den stod til Best Buy inde på cnet.com for et stykke tid siden. Den fås til
4000 kr. f.eks. Proconsult i Odense, hvor jeg købte den.
Held og Lykke med det !!!

Fra : Kiss my behind

Dato : 17-02-01 10:39

Hvis det skal være rigtigt billigt så har aldi her i helsingør et tilbud.
19" skærm...2899,-

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-02-01 17:01

On Sat, 17 Feb 2001 01:49:58 +0100, "Lind" <martin_lind@get2net.dk>
wrote:

>Billedet står fint, kører i 1152 x 864.

Det er hvad jeg kører på min 17". Er du sikker på, at du ikke trænger
til briller?

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : jan steen sørensen

Dato : 17-02-01 13:54

Der er en lille forskel på Sony og de andre, ja, den er meget dyb - men dt
giver dig til gengæld det at skærmen skarpt helt ud i hjørnerne! - og så
skal du leve med 2 meget tynde striber tværs over skærmen, som på alle
"Trinitron"-skærme.

har Sony 200ES - (det må være en 17") - som jeg er meget tilfreds med, stor
kontrast.

Jan

Fra : weaxler

Dato : 17-02-01 14:54

Jeg har en Sony g400 hvilket er en super skærm, men prisen er hvis lidt over
din smertegrænse, nemlig ca.5300. Men så er kvali'en også derefter.

weaxler

Fra : TN

Dato : 17-02-01 15:56

Jeg har en Nokia 446Xpro, men jeg vil ikke anbefale den i forhold til Sony.
En af mine kammerater har en Sony E200 - altså en 17", men jeg har overvejet
at skifte til sådan en og det er selvom det er 17". 446Xpro er meget
kontrastfuld og det er så meget at at grænsen mellem mørkt og helt hvidt
nogle gange står og bølger. Men den er skarp hele vejen ud til kanterne og
er den absolut bedste "kugleskærm" jeg har set, men hvad er det mod en
trinitron eller flatron. Hvis du sidder meget foran din skærm vil jeg klart
anbefale Sony. Jeg tror en af grundene til at den ikke så ofte er "best buy"
osv. er prisen - man betaler for at der står Sony på.

TN

Fra : Mikkel Simonsen

Dato : 22-02-01 04:09

hitachi cm715et

Fra : Søren

Dato : 22-02-01 16:47

"Mikkel Simonsen" <hjorth@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse
> hitachi cm715et

Hvorfor mon

2. Hitachi 19 CRT CM715ET 1600X1200 75HZ - Kun 2.930 kr.
http://www.edbpriser.dk/brugtspot/findprodukt.asp?kode=340