Skærme
Fijala 3554
Skærmene går i bl.a. rødt
Fra : Jesper V Jensen

Dato : 16-02-01 16:56

Hej Gruppe,

Mine forældre har for et års tid siden købt en brugt P 133. Desværre er der
nu kommet en periodisk fejl med skærmen.
Fejlen består i at skærmen enten får et MEGET nogle gange rødligt skær,
samt at den til tider forstørre indholdet gevaldigt op.
Jeg har prøvet at tilslutte 2 andre skærme ( begge af ældre dato), men med
samme resultat. Derudover har jeg prøvet at sætte et andet grafikkort
ligeledes godt brugt) i, men stadig uden effekt.

Er der monstro nogen der har en ide om hvad der kan være i vejen...???

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Jesper

Fra : Zuriel

Dato : 16-02-01 17:31

"Jesper V Jensen" <jesper@unitron.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligeledes godt brugt) i, men stadig uden effekt.
>
> Er der monstro nogen der har en ide om hvad der kan være i vejen...???

Har du brugt samme monitor kabel til dine forsøg ? ...Måske er det det.

....Der bliver brugt forskellige ledere til fremføring af henholdsvis den
røde, grønne & blå komponent i billedet.

Hvis f.eks der er periodisk løs forbindelse ved den leder der leder den
grønne komponent til skærmen vil billedet fremstå rødeligt/pink ved
hvide/lyse farver.

Det kunne forklare problemet med farverne... Hvad angår
størrelsesforandringen... så lyder det nærmere som et sync problem (jeg ved
ikke om en evt. mindre kortslutning i kablet vil kunne være skyld i dette
eller ej)

Fra : TN

Dato : 17-02-01 16:05

Jeg har prøvet noget ligende, men den blev bare grøn. Det var et ben i
stikket på kablet der var bøjet.

TN

Fra : Louise og Frederik

Dato : 19-02-01 17:09

[snip]

....har oplevet noget tilsvarende. Een gang hvor fejlen skyldtes en knækket
pin på kablet. En anden gang hvor det formentlig skyldtes at maskinen blev
for varm, så grafikkortet gik ned. Såeh, prøv at checke kablet og sørg for
god ventilation omkring system-enheden og hold den væk fra varmeapperat m.m.

MVH
Frederik