PPPoE over Zyxel Prestige 304
Fra : Kenni Lund

Dato : 27-08-02 17:18

Hejsa

Jeg skal til at sætte et netværk op herhjemme, så både min stationære og min
bærbare computer kan være på nettet samtidig.
Jeg overvejer at købe en Xyxel Prestige 304:
http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=53

De skal sættes op, så de deler en TDC Boomtown ADSL-forbindelse. Men hvordan
vil det fungere i praksis? Som det er nu, har jeg kun den stationære
computer koblet til modemet, som så har fået tildelt en fast IP fra TDC.

Til at logge på nettet, bruger jeg RASPPPOE, istedet for de medfølgende
programmer fra TDC. Men når jeg sætter 2 computere op, vil det så kræve en
ekstra IP, eller er det nok med en "extern" IP til switchen, og så 2 interne
IP'er? Og hvordan vil det foregå når jeg skal logge på? Hvis jeg logger på
med den ene computer, hvad så med den anden....skal den også logge på, er
den allerede logget på, eller???

Jeg har ikke før prøvet at dele en PPPoE forbindelse over router/switch, så
jeg er helt blank på dette område :)

På forhånd tak....

Mvh.
--
Kenni Lund

Fra : Svend

Dato : 27-08-02 18:39

"Kenni Lund" <unplugger4ever@yahoo.com> wrote in message
> Hejsa
> >
> Jeg har ikke før prøvet at dele en PPPoE forbindelse over router/switch,

> jeg er helt blank på dette område :)

Du glemmer alt om raspppoe og andet software på din maskine, glem det siger
jeg

Hvis du har glemt det nu må du gerne læse videre

Din prestige 304 er din nye pppoe klient, via wizarden sætter du den til at
"ringe op" ved hjælp af dit 120xxxxxxxxx kundenr og password fra tdc. du
behøver ikke at udfylde dns server felterne da tdc nok skal fortælle din
router hvad de er. derefter sætter du dit netkort til at få ip adr. via
dhcp, og så skulle resten gerne spille. har jeg glemt noget ?, når jo husk
at sætte timeout til 0 i wizarden.

Forresten skal du ikke glemme alt om raspoe, du skal huske at afinstallere
det

Fra : Kenni Lund

Dato : 29-08-02 21:49

--SNIP, SNIP, SNIP--

Jeg takker mange gange, det lyder til at være lige til at gå til

mvh.
--
Kenni Lund