Lovligt hegn?
Fra : Goofey

Dato : 27-08-02 11:32

Hej
Vi planlægger at sætte et 150 cm højt flethegn mod vores nysgerige nabo.
I forvejen er der en ca. 250 cm høj syrenhæk , plantet i skel , denne er dog
temmeli bar forneden , derfor hegnet.
Hegnet bliver placeret en meter inde på vores grund , behøver vi at spørge
om lov?
MVH Goofey

Fra : Lene

Dato : 27-08-02 12:13

Hejsa!

Jeg tror at hegnet må være op til 1,80 m. i højden uden at du behøver at
konferere med naboen.
Og da hegnet bliver placeret 1 meter inde på Jeres egen grund, tror jeg slet
ikke der bliver nogen problemer i det.
Ring evt. til din lokale tekniske forvaltning.

MVH Lene

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-08-02 12:28

"Goofey" <someone@dk.com> writes:

> [...]
> temmeli bar forneden , derfor hegnet.
> Hegnet bliver placeret en meter inde på vores grund , behøver vi at spørge

Hegnsloven

§ 2. Egne hegn må ikke påføre naboen større ulemper end
fælleshegn. Som følge heraf må egne hegn ikke have større højde end
fælleshegn med et tillæg svarende til afstanden fra hegnet til
skellinien, dog må frugtplantagers egne hegn mod syd og vest have et
tillæg svarende til 1 1/2 gang afstanden fra hegnet til skellinien.

Så sæt I bare hegnet op, faktisk må I gerne lave det meget højere hvis
I har lyst til det.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Goofey

Dato : 27-08-02 14:57

Tak skal I ha' !
MVH Goofey

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-08-02 16:59

"Goofey" <someone@dk.com> wrote in message
> [...]
> temmeli bar forneden , derfor hegnet.
> Hegnet bliver placeret en meter inde på vores grund , behøver vi at spørge

Du skal ikke spørge om lov, og hegnet må være 2,80 meter højt hvis du
placerer det 1 meter fra skellet, men hvorfor dog ikke samtidig skære hækken
ned til 1,80 meter, så får du også lidt lys i haven.

mvh
Preben