OT - Server spørgmål!
Fra : Søren Møller

Dato : 27-08-02 06:22

Findes der kun IIS som kan køre ASP??? (Jeg spørger fordi min skal
genstartes efter ca. 1-2 timers brug = "siden kan ikke vises" - har prøvet
alt!)

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-02 07:25

Som svar på skriblerier nedfældet af Søren Møller :

> Findes der kun IIS som kan køre ASP??? (Jeg spørger fordi min skal
> genstartes efter ca. 1-2 timers brug = "siden kan ikke vises" - har
> prøvet alt!)

Det er der da, man ville det ikke være bedre at din server til at spille i
stedet?
det kunne også være din asp scripts der trækker serveren ned

Hvad siger den til det hvis du forsøgsvis kun kører med statiske sider en
dags tid?
Jeg går ud fra at det er et server OS vi snakker om WinNT eller Win2K?

I dk.edb.system.ms-windows.server kan du hjælp til de mere OS relaterede
ting

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 27-08-02 07:39

Peter Lykkegaard wrote:

:: Det er der da, man ville det ikke være bedre at din server til at
:: spille i stedet?
:: det kunne også være din asp scripts der trækker serveren ned
::
[...]
Nej det er det desværre ikke! Helt simple HTML-filer sker der det samme med!
Og min WinXpPro virker fint sammen alle (ca. 7) de servere jeg har prøvet
(bl.a. Apache, Lite, Sambar og GS).
Derfor er min simple konklusion: bare det ikke er Microsoft så virker det
hos mig!

PS: har været i dk.edb.system.ms-windows.server, de kunne ikke hjælpe mig
derfor ville jeg lige prøve her!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-02 08:26

Som svar på skriblerier nedfældet af Søren Ribergård Møller :

> [...]
> jeg har prøvet (bl.a. Apache, Lite, Sambar og GS).
> Derfor er min simple konklusion: bare det ikke er Microsoft så virker

Det må være noget galt med din installation?
IIS går ikke ned på den måde

> PS: har været i dk.edb.system.ms-windows.server, de kunne ikke hjælpe
> mig derfor ville jeg lige prøve her!

Nej, det er en workstation
dk.edb.system.ms-windows

Hvad siger dine Eventlogs?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 27-08-02 08:40

Peter Lykkegaard wrote:
:: Det må være noget galt med din installation?
:: IIS går ikke ned på den måde
:::
[...]
Og ja jeg har prøvet at gen-installeret både IIS og XP mange gange samt
hentet nyeste update!

Ja det er workstation, men i "dk.edb.system.ms-windows" køre de mere på selv
Windows, det evt. svar vil skulle findes i "dk.edb.system.ms-windows.server"
(selvom det er workstation).

Mine logs siger ingen ting (se evt. mine gamle indlæg i
"dk.edb.system.ms-windows.server").

Men for at vende tilbage til mit spørgsmål: Findes der er kun IIS der
understøtter ASP på WinXP platformen?

PS: Problemet skyldes nok at det ikke er en helt lovlig udgave af XP jeg
har!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-02 08:50

Som svar på skriblerier nedfældet af Søren Ribergård Møller :

> Men for at vende tilbage til mit spørgsmål: Findes der er kun IIS der
> understøtter ASP på WinXP platformen?

Ikke fuldtud, og så er det buyware

> PS: Problemet skyldes nok at det ikke er en helt lovlig udgave af XP
> jeg har!

Se ovenfor

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 27-08-02 08:49

Peter Lykkegaard wrote:
[...]
Kunne man få et navn på dette software?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-02 09:56

Som svar på skriblerier nedfældet af Søren Ribergård Møller :

[snip]

> Kunne man få et navn på dette software?

Brug Google

fx: http://www.programfiles.com/xq/ASP/LinkId.17128/qx/Default.htm

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Søren Møller

Dato : 27-08-02 12:46

Peter Lykkegaard wrote:
:: Brug Google
::
:: fx: http://www.programfiles.com/xq/ASP/LinkId.17128/qx/Default.htm
::
:: mvh/Peter Lykkegaard
--
Mange tak. Men jeg skal bruge en "rigtig" server ikke bare en dll-fil der
simulere (idet jeg har en server til køre!)

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 27-08-02 12:53

Søren Møller wrote:
> [...]
har
> lavet, så der må da også være andre alternativer på PC-scenen???

Du nævner jo selv et alternativ!

vh
Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-02 13:10

Som svar på skriblerier nedfældet af Søren Møller :

> Mange tak. Men jeg skal bruge en "rigtig" server ikke bare en dll-fil
> der simulere (idet jeg har en server til køre!)

Hmm var det ikke XP pro du kører med? Det er en Workstation ikke en server
Har du ikke problemer med antal connections?

> [...]
> Sambar-server (som kostede 1000$). Jeg ved god at Microsoft har
> "opfundet" ASP, men der findes ASP servere til Linux som de ikke har

Ja da, der findes da nogle til Linux der bare ikke understøtter ASP 100%

> så der må da også være andre alternativer på PC-scenen???

Jeg kan ikke komme med et bud på stående fod
Prøv at kikke dig lidt omkring i Googles Group
http://makeashorterlink.com/?T6A221F91

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Alvin Jensen

Dato : 02-09-02 04:09

Et svar til Søren møller

"Søren Møller" <some@ware.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der kun IIS som kan køre ASP??? (Jeg spørger fordi min skal
> genstartes efter ca. 1-2 timers brug = "siden kan ikke vises" - har
> [...]
Jeg har selv haft præcis det samme problem, og prøvede 2 af de alternative
ASP servere.
Det var ikke noget der hjalp på problemet, men jeg fandt årsagen til at min
server gik ned.

Her har du en mulig løsning:

Genstart computeren og kontroller at din webserver kører. Træk stikket ud
til nettet
og lad computeren være i 2 - ?? timer.
Kører din webserver stadigvæk ? Hvis ja, så er årsagen måske at der er
nogen der
bombarderer din webserver til den til sidst slår fra (meget forenklet). Du
kan selv prøve
det ved at trykke på << opdater >> mange gange hurtigt efter hinanden. Går
den ned
skal du ud og finde en firewall der beskytter mod "Denial of Service, DoS"
og måske andet.

Jeg fandt ikke selv en på software-basis der virkede, og har derfor
invisteret i en hardware
firewall. De koster fra ca. 2000,- og op.
Det kan helt klart anbefales hvis din webserver skal være online på en fast
forbindelse.

Min har ikke været nede een eneste gang siden. Ikke engang selv om jeg har
prøvet at
"stresse" serveren.

Håber det kan løse dit problem.

Mvh.