syndefald
Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 18-02-01 22:51

Hvis vi bruger Jesu ligenelse om de plantede ukrudtfrø blandt den gode
sæd.(Matt. 13.24)
Hvis Adam og Eva er symbol på en tidligere menneskehed der levede i et
Paradis, så kunne vi jo betragte Slangen om ukrudtfrøene som en senere
tilkommen slægt. Måske den udkastede Beelzebub/Lucifer der jo besad en
viden om hvordan tingene hang sammen. Måske var det et folk der var
tilrejst fra et andet sted i universet, der besad en bedre viden end
Adam-folket. Hvis Gud ikke havde tilladt Slangen at være i Paradiset
ville Adam/Eva da havde syndet? Var Gud ikke klar over Slangens
tilstedeværelse? Da Eva jo sagde ja til æblet og hun gjorde det af fri
vilje, måtte hun jo selv have haft det onde i sig fra begyndelsen. Eller
i det mindste muligheden for at være ond/ulydig.

1Mosebog 6.(1-4)
"Da menneskene begyndte at blive talrige på jorden og fik døtre, så
gudssønnerne, at menneskedøtre var smukke. Blandt dem tog de sig alle de
koner, de havde lyst til. Da sagde herren: "Min livsånde skal ikke
forblive i mennesket for evigt, De er dødelige, deres levetid skal være
120 år."
Dengang gudssønnerne gik ind til menneskedøtrene og fik børn med dem -
men også siden hen - var der kæmper på jorden. Det er heltene,
navnkundige mænd fra ældgamle dage."

Hvad lavede gudssønnerne på jorden? Gud så åbenbart ikke noget galt i at
de tog menneskedøtre som koner. Vil det sige at vi i dag har, genetisk
set, iblandet gudeblod i årene? Hvem er heltene og de navnkundige mænd?
De lyder da som positive individer der fører min tanke hen på de
nordiske og de græske myter (Thor og Odysseus). Jeg kan henvise til Lars
Perssons bog om hvordan fire af de fem vikingeborge står på lige linie
hen over Danmark, der kan tyde på at man havde en viden dengang der var
langt over hvad man kunne forvente blandt ukendte folk. Måske rumfolk.

vers 5: "Herren så, at menneskenes ondskab var stor på jorden, og at
alt, hvad de ville og planlagde dagen lang, kun var ondt"

Hvorfor er menneskene pludseligt så onde? De er lige blevet smidt ud af
Paradiset som "perfekte" mennesker? De er åberbart blevet kraftig
påvirket af Slangens folk og deres viden. Her kan jeg se en åbenbar
konflikt mellem Slangens folk og gudesønnerne.

S.

Fra : Mr. D

Dato : 18-02-01 23:32

Søren S. Mikkelsen <ssm@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A9043AE.733F58C4@io.dk...

> [...]
> påvirket af Slangens folk og deres viden. Her kan jeg se en åbenbar
> konflikt mellem Slangens folk og gudesønnerne.

Jeg ser umiddelbart fire fejlkonklusioner, du laver, for at få din teori
til at gå i opfyldelse:

1) For at gøre gudesønnernes indgang hos menneskedøtrene accepteret af
Gud, skøjter du henover sætningen "Min livsånde skal ikke forblive i
mennesket for evigt". Dette er den åbenbare Guds dom over sodomien
mellem gudesønner og mennesker. Så Gud så altså "åbenbart" noget galt i
forholdet.

2) Du ønsker at åbne muligheden forsmågrønnemarsmændsgener i vort blod
ud fra beretningen om gudesønnerne, selvom netop de - ifølge Enoks bog,
Judas og Peter er blevet straffet og holdes i forvaring til dommens dag,
og selvom kæmperne blev udryddet ved syndfloden.

3) Du ønsker at åbne mulighed for en interstellar kosmisk konflikt
mellem slangens folk og gudesønnerne, men kan ikke påvise, 1) at slangen
overhovedet havde et folk, 2) at dette folk er adskilt fra og
forskelligt fra gudesønnerne og 3) at mennesket blev negativt påvirket
af slangens folk og ikke af gudesønnerne. Konflikten er slet ikke så
åbenbar, for ikke at sige, at den er en f*s i en hornlygte

4) Du sammenkæder syndefaldet med beretningen om gudesønnerne, blander
lidt Persson i gryden og spæder op med 5 vikingeborge på række. Derefter
hælder du lidt græsk mytologi i og tilsmager hele pærevællingen med lidt
Raël bevægelse - og alt dette uden nogen jordisk chance for at kunne
sammenkoble det.

Alt i alt kan man kun give dig det råd, at du skal holde dig fra
kokkefaget. Hvad med at blive tømrer? Var det ikke noget?

Mr. D

Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 19-02-01 23:49

"Mr. D" wrote:

> [...]
> mennesket for evigt". Dette er den åbenbare Guds dom over sodomien
> mellem gudesønner og mennesker. Så Gud så altså "åbenbart" noget galt i

Det er ikke en åbenbar dom, hvorfor tror du Moses kalder det de navnkundiges
og heltenes tid? Hvem var heltene og de navnkundige?

> [...]
> Judas og Peter er blevet straffet og holdes i forvaring til dommens dag,
> og selvom kæmperne blev udryddet ved syndfloden.

Hvor nævner Judas og Peter det?

> 3) Du ønsker at åbne mulighed for en interstellar kosmisk konflikt
> mellem slangens folk og gudesønnerne, men kan ikke påvise, 1) at slangen
> overhovedet havde et folk,

Hvorfor skal alt påvises? Man har da lov at forsøge sig frem.
Tror du Slangen var alene? Tror ikke selv på det. Så må han have kedet sig
gevaldigt.

> [...]
> af slangens folk og ikke af gudesønnerne. Konflikten er slet ikke så
> åbenbar, for ikke at sige, at den er en f*s i en hornlygte

Så så godt ord igen...er du bange for nye teorier?

> [...]
> hælder du lidt græsk mytologi i og tilsmager hele pærevællingen med lidt
> Raël bevægelse - og alt dette uden nogen jordisk chance for at kunne

Nej, men du kan da hjælpe med at sammenkoble hvis der er noget at samkoble.
Oftest er virkeligheden mere overraskende end fantasien kan gøre den til.
Afgrundens engel kaldes Apollyon i Åbenbaringen. (9.11) Er det fra græsk
mytologi? Apollon?

Hvem er Rael?

> Alt i alt kan man kun give dig det råd, at du skal holde dig fra
> kokkefaget. Hvad med at blive tømrer? Var det ikke noget?

Tømrer som Jesus....joe såmænd...
Jeg har tænkt mig at blive ved "kokkefaget". Skulle du ikke hellere holde
dig fra kristendomskundskab, med den negativitet du spreder? Husk: Elsk din
næste, som dig selv Eller du er måske ateist?

S.

Fra : Mark Langdahl

Dato : 20-02-01 01:11

"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke en åbenbar dom, hvorfor tror du Moses kalder det de
navnkundiges
> og heltenes tid? Hvem var heltene og de navnkundige?

Metusalem, Enok, Noa, der var nok at tage af. Der er en hel slægtsbog fuld
af navnkundige. Og Noa og Enok er begge opført som helte, der troede trods
deres omgivelser. Det er mit bud.

> Hvorfor skal alt påvises? Man har da lov at forsøge sig frem.
> Tror du Slangen var alene? Tror ikke selv på det. Så må han have kedet sig
> gevaldigt.

Hvis du læser Jobs Bog står der, at gudesønnerne, deriblandt også Satan,
trådte frem. Senere, i Åbenbaringen er der skrevet om, hvor den gamle
slange, som kaldes Satan, kastes i ildsøen. Den gamle slange er altså selv
en af gudesønnerne. "Et rige i splid med sig selv..." Jo, Satan havde også
dengang efterfølgere. Jeg kan ikke helt huske, hvor det står, men jeg mener,
at det er i en af de apokryfiske bøger, at Satan tog en tredjedel af Guds
engle med sig i faldet. Så helt alene har han næppe været.

> Så så godt ord igen...er du bange for nye teorier?

Hvis nye teorier ikke er bibelske overhovedet, er de i bedste fald
ligegyldige og i værste fald vildførende. Jeg vil dog i dette tilfælde vælge
at henregne det under den sidste kategori.

> [...]
> Afgrundens engel kaldes Apollyon i Åbenbaringen. (9.11) Er det fra græsk

Jeg ved reelt ikke noget om det, men jeg skulle ikke undre mig, om hver af
de falske religioner har en eller anden åndelig magt til at styre det. Dette
er blot en teori. Men at navnene ligger så meget op af hinanden behøver ikke
være af betydning.

Hvad angår dine teorier om gudesønner og gamle græske guder og aserne, vil
jeg ikke afvise, at der kan være noget om snakken. Men at det skulle være
rare folk, der beskytter menneskene tror jeg ikke på. Dertil er det, der
står i Bibelen om gudesønnerne for belastende. For at forstå, hvad jeg
mener, kan det anbefales at læse Åndernes Kamp af Poul Hoffmann. Der er
blandt andet et afsnit, der argumenterer for, at UFO-observationer i dag og
elverhøje, der blev set i middelalderen begge er eksempler på dæmoner, der
prøver at komme i kontakt med mennesker og lede dem bort fra Gud. Jeg mener
bestemt godt der kan argumenteres for, at UFO-observationer osv. har noget
på sig, men at det skulle være af det gode tror jeg ikke.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-01 03:22

"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej Søren!
Ja det er all right at bruge sit eget hoved til at fantasere med.
Lad mig være med..
Da Gud er almægtig, kan ingen forhindre hans planer. Han ville vide det på
forhånd og forpurre det ikke?..
Han havde jo ikke stillet træet til kundskab om godt og ondt for at friste,
...for Gud frister ikke nogen.
Ergo må det have været hans plan at mennesket skulle gennemgå denne
udvikling som vi har gennemgået-på godt og ondt.
Men da Gud er kærlighed, kan han ikke lede mennesker ind i ondt. Derfor
giver han en advarsel om at døden ligger i frugten.
Endvidere er det hans modstykke som må lede til indtagelsen. Det modsatte af
kærlighed er ondskab.
Gud konstruerede træet til kundskab om godt og ondt, ..med et formål.
Han står for træets gode del.
Hvis han havde haft de hensigter som mister D sikkert mener han havde, så
skulle træet bare være et forgiftet træ kun indeholdende ondt.
Men det indebar kundskab om GODT også. Og at det blev spist kan ikke
forpurre Guds planer. Han havde jo skabt det for at det skulle spises.
For det at få kundskab går igennem en skærsild af smertelige erfaringer.
Dette smertelige udsoner Gud ved at påføre sig selv en tilsvarende og endnu
større smerte. Korset.

Hilsen
Lyrik

Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 19-02-01 23:57

Lyrik wrote:

> [...]
> forhånd og forpurre det ikke?..
> Han havde jo ikke stillet træet til kundskab om godt og ondt for at friste,

"Led mig ikke ind i fristelse"

> [...]
> Men da Gud er kærlighed, kan han ikke lede mennesker ind i ondt. Derfor
> giver han en advarsel om at døden ligger i frugten.

Hvorfor lod Gud Djævelen friste kvinden..han kunne jo have forhindret det?

> [...]
> Men det indebar kundskab om GODT også. Og at det blev spist kan ikke
> forpurre Guds planer. Han havde jo skabt det for at det skulle spises.

Du mener at tiden ikke var inde til at det blev spist.? Mener du at der reelt
var et fysisk træ med æbler der kunne give en viden om godt og ondt?

Fra : Live4Him

Dato : 20-02-01 15:21

> Hvorfor lod Gud Djævelen friste kvinden..han kunne jo have forhindret det?
------------------
Jo, og Jesus kunne have steget ned af korset, men Gud lod det altsammen ske
fordi det var et led i Hans plan for mennesket. Se skaberværket og
syndefaldet i lyset af korset, så bliver det mere forståeligt og giver
pludselig mening.

jørgen.

Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 20-02-01 22:00

Live4Him wrote:

> [...]
> fordi det var et led i Hans plan for mennesket. Se skaberværket og
> syndefaldet i lyset af korset, så bliver det mere forståeligt og giver

Du mener altså det var planen at Eva skulle synde?
Selv manden der forrådte Judas blev forudset i Biblen..
Så måske har det hele tiden været Guds plan?

S.

Fra : Live4Him

Dato : 20-02-01 22:08

> Du mener altså det var planen at Eva skulle synde?
> Selv manden der forrådte Judas blev forudset i Biblen..
> Så måske har det hele tiden været Guds plan?
---------------
Ja, det tror jeg.
Du må huske at da Gud er alvidende, vidste Han alt der skete i forvejen.
Syndefaldet var et nødvendigt led i Guds plan med mennesket. Før skabelsen
vidste Gud at mennesket ville synde og at der ville blive et behov for en
frelser, Han vidste også at denne frelser var Hans egen Søn, som måtte dø på
et kors. Efeserbrevet taler om at vi er "udvalgt i Kristus, før verdens
grundvold blev skabt".

jørgen.

Fra : Lyrik

Dato : 23-02-01 14:18

"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse

> "Led mig ikke ind i fristelse"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Der står et andet sted at Gud ikke frister nogen, men at de fristes når de
drages af deres eget begær og at begæret når det er fuldmodent afføder synd.
Hvordan skal så bønnen forstås? Jeg forstår den på denne måde, at Gud med
sin almagt kan se de fristelser der ligger på vores vej. Nogle skabt af
andre, en tiltrækkende kvinde, for eksempel, parret med vort eget slumrende
begær.
Der beder vi så Gud om at han lader for eksempel, en telefon ringe og
forstyrre forehavendet, eller på andre måder ikke leder os ind i en
situation, som vores skrøbelighed ikke kan magte.
Hvis han ønskede vores død, så kunne han jo lede os ind i elastikspring, som
bare var så lækkert, hvis det ikke lige var at elastikken kn'ak!
Så led os ikke ind i fristelse, forstår jeg som led os uden om de værste
fejltagelser.

> Hvorfor lod Gud Djævelen friste kvinden..han kunne jo have forhindret
det?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Fordi det onde som kærlighedens modstykke bragte til udførelse med sin
fristelse, ville medføre at alt alligevel var "såre godt"
Gud sagde jo, at alt var såre godt. Jamen det var det jo ikke, for Satan fik
lov til at friste, vil én nu sige. Jo for alt er jo såre godt.
Fremtiden for mennesket tegner sig jo såre godt i Jesus Kristus.
..

> Du mener at tiden ikke var inde til at det blev spist.? Mener du at der
reelt
> var et fysisk træ med æbler der kunne give en viden om godt og ondt?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej jeg mener at det blev spist til tiden. Om det var en frugt, helt
bogstaveligt som udløste det, véd jeg ikke, men frugtmyten er god og smuk.
Alle kan forstå den. Det er en god myte.

De bedste hilsener til dig
fra
Jens

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-02-01 20:58

> [...]

> Dengang gudssønnerne gik ind til menneskedøtrene og fik børn med dem -
> men også siden hen - var der kæmper på jorden. Det er heltene,

De havde sex med damerne !!

>Gud så åbenbart ikke noget galt i at de tog menneskedøtre som koner.

Jesus gør op med flerkomeri i Mat 19 v 3-13, ved at henvise til begyndelsen

>Vil det sige at vi i dag har, genetisk set, iblandet gudeblod i årene?

Adam havde ikke genetisk set, iblandet gudeblod i årene, han var lavet
af muldjord.

Men Guds Åndedrag blæste Gud ind i Adam, og det er det primære i
tilhørsforhold til f.eks. Abraham som fader, Åndelig slægtskab.

> [...]
> hen over Danmark, der kan tyde på at man havde en viden dengang der var
> langt over hvad man kunne forvente blandt ukendte folk. Måske rumfolk.

Den der med linierne gennem kirker og gravhøje, PAS PÅ det kan bide,
fordi det virker som LSD for ånden. (På lige fod med ånderne i glasset.)

> vers 5: "Herren så, at menneskenes ondskab var stor på jorden, og at
> alt, hvad de ville og planlagde dagen lang, kun var ondt"

Er det ikke en god beskrivelse af idag ??

> [...]
> påvirket af Slangens folk og deres viden. Her kan jeg se en åbenbar
> konflikt mellem Slangens folk og gudesønnerne.

Hvor har du hentet den ide fra ??

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-02-01 22:17

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Er det ikke en god beskrivelse af idag ??

Næh? Jeg planlægger da ikke ondt hele dagen lang - gør du?

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : E.K.

Dato : 20-02-01 16:25

www.ekris.net
Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

> Næh? Jeg planlægger da ikke ondt hele dagen lang - gør du?

Synden (det onde) er at de ikke tror på meg Joh.16,8.9.

E.K.

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-02-01 15:26

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

> Næh? Jeg planlægger da ikke ondt hele dagen lang - gør du?

Er du sikker; -
For gennem valg og skatteinbetaling, var vi med til at bombe
Serbien,
Vi er med til at brænde fødevare af, medens folk dør af sult i andre lande,
Vi er med til at smide penge i lommerne på bekvæmmelighedsflygtninge,
medens andre lever og dør på lossepladser,

Det er hvad jeg kalder ond!

Hvad planlægger du, der er Godt ???

Erik