bind9 på Debian
Fra : Mike

Dato : 26-08-02 18:59

Jeg skal installere en caching only name server

Kan det virkeligt passe at der ikke skal mere til end

apt-get install bind9

derudover ændre resolv.conf til

nameserver 127.0.0.1

og så kører det som caching nameserver?

(jeg ved det mest oplagte svar til mit spørgsmål er bare at prøve det, men
det har jeg gjort, men er i tvivl om grunden til at det virker er at jeg
måske har nogle gamle konfig filer fra Bind liggende som Bind9 nu benytter
og det er derfor det virker.)

Mvh
Mike

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 26-08-02 19:48

"Mike" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske har nogle gamle konfig filer fra Bind liggende som Bind9 nu benytter

du kan jo prøve at purge configfilerne (apt-get remove --purge bind9) og så
installere det igen - så ved du om det virker "ud-af-boksen", men hvis ikke
skal du til at lave configs igen (eller tage backup først).

-Thomas

Fra : frank damgaard

Dato : 27-08-02 01:19

Mike <nospam@nospam.com> wrote:

> Jeg skal installere en caching only name server
> Kan det virkeligt passe at der ikke skal mere til end

> [...]

Nej bind er en fuld DSN server som skal konfigureres,
der skal også laves end /etc/named.conf mv.
(se på forwared-only og forwarders kommandoerne)
Muligt at nyeste debian konfigurerer den til dette,
ellers check i det mindte at den er sat op på denne måde
efter installation.

se evt. http://www.sslug.dk/artikler/dnsbind

--
no signature :)