Ukrudts damper - effektiv???
Fra : Klaus Jakobsen

Dato : 26-08-02 11:00

Jeg har set at man kan købe en ukrudts damper, i princippet en elkedel med
et langt rør som leder dampen ned til jorden, således at man kan dampe
ukrudtet.

Er der nogen som har erfaring ??

Klaus
Randers

Fra : britalmp@yahoo.dk

Dato : 26-08-02 12:42

Klaus Jakobsen <klaus.jakobsen@email.dk> skrev:
>Jeg har set at man kan købe en
>ukrudts damper, i princippet en elkedel med
> [...]

Hej klaus - ja jeg har en "koger" og ja den er effektiv - til nogle
ting - bløde planter og græs (bruger den til at "kante græsplæne")
men ingen haveløsninger er nemme....:1 til 2 uger efter skal du igang

igen - men jeg er glad for min dels kan jeg koge når jorden er våd og

så har jeg problemer med ryggen og kan på denne måde veksle mellem
arbejdsstillinger - og så er den også god til at tage en plet af
gulvtæppet!!! MEN DEN ER TIDSKRÆVENDE - MEGET! venlig hilsen Britalmp

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-08-02 14:14

> Jeg har set at man kan købe en ukrudts damper, i princippet en elkedel med
> et langt rør som leder dampen ned til jorden, således at man kan dampe
> [...]
Jeg har ingen erfaringer personligt, men har set dem til ½ pris. Hvis de var
effektive ville man vel ikk evælge at "dumpe" dem midt på sommeren vel?
Min søster og svoger har en damper og efter hvad de siger får jeg det
indtryk at de ikke just er imponerede. De bruger vist også en del strøm...
Jeg har selv en af de store ukrudtbrændere (m. 11kg gasflaske) og den
virker.
5 min. om ugen er nok til at holde min indkørsel, havegang og under min hæk
fri for ukrudt. Desuden er den fortrinlig som grillstarter

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-08-02 22:14

Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com> skrev i en

> [...]
hæk
> fri for ukrudt. Desuden er den fortrinlig som grillstarter

Til små opgaver er den med engangsgasflaske helt fin. Ingen ledninger, ingen
tunge flasker, elstart, og så bare igang = man får det gjort.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Liversage

Dato : 26-08-02 23:50

"Klaus Jakobsen" <klaus.jakobsen@email.dk> wrote in message
> Jeg har set at man kan købe en ukrudts damper, i princippet en elkedel med
> et langt rør som leder dampen ned til jorden, således at man kan dampe
> ukrudtet.
>
> Er der nogen som har erfaring ??

Jeg har én og jeg må indrømme at den ikke er supereffektiv. Til små armerede
områder hvor spirerne blot skal holdes nede er den fin, men her er en stiv
kost måske endnu bedre. Den efterlader ikke afbrændt, men blot vissent
ukrudt og så kan den ikke sætte ild på noget (det sker faktisk med
gasbrændere). Dampen tror jeg også rengører fx fliser som er mørknede af
tidens tand og det betyder at man kan få nogle sjove fliser som er mørke i
midten og lysere ud mod kanterne. Selv om jeg aldrig har prøvet en
gasbrænder så tror jeg at man hurtigere kan svide et større areal med sådan
én.

Ukrudtsdamperens største fordel er måske at man skal gå stille og roligt til
værks, og det, sammen med monotonien i arbejdet og den sagte hvislen af
dampen, gør at det kan være meget afstressende at dampe sine fliser. "Your
mileage may vary."

--
Martin