driver
Fra : Claus Larsen

Dato : 26-08-02 10:25

Jeg er ved at installere debian potato fra en cdrom. Den mangler en driver
jeg skal bruge. Nemlig til mit netkort : RT8029

Hvor finder jeg en driver der kan bruges til det kort?

Hilsen Claus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-08-02 11:06

Claus Larsen wrote:

> Jeg er ved at installere debian potato fra en cdrom. Den mangler en driver
> jeg skal bruge. Nemlig til mit netkort : RT8029

Nej, det gør du ikke - jeg er næsten sikker på, at du kan benytte ne
modulet.

> Hvor finder jeg en driver der kan bruges til det kort?

Du skal formentlig bruge ovenstående, som er inkluderet i alle
distributioner, jeg kender. Du skal muligvis have 'options ne io=0x300
irq=9' eller i /etc/modules.conf (0x300 og 9 skal naturligvis ændres til de
værdier, kortet er sat til).

/Rasmus

I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think
otherwise. Yet they do. People think I'm a nice guy, and the fact is
that I'm a scheming, conniving bastard who doesn't care for any hurt
feelings or lost hours of work if it just results in what I consider
to be a better system.
- Linus Torvalds

Fra : Claus Larsen

Dato : 27-08-02 10:41

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det gør du ikke - jeg er næsten sikker på, at du kan benytte ne
> modulet.

Det virker fint, tak. Hvor finder jeg en driver til et matroxG400 32mb
grafikkort?

NB: hvis denne meddeelse kommer ud i flere kopier og evt. også sendes privat
skyldes det at jeg skriver fra en syg xp der har problemer med at holde sig
på nettet og iøvrigt at sende og modtage korrekt :(

Hilsen Claus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-08-02 18:08

Claus Larsen wrote:

> Det virker fint, tak. Hvor finder jeg en driver til et matroxG400 32mb
> grafikkort?

'mga' burde virke - både som kernedriver og X-driver. Jeg har dog aldrig
selv ejet et Matrox-kort, så jeg er langt fra sikker...

/Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 26-08-02 15:07

On Mon, 26 Aug 2002 11:24:41 +0200, Claus Larsen wrote:

> Jeg er ved at installere debian potato fra en cdrom. Den mangler en driver
> jeg skal bruge. Nemlig til mit netkort : RT8029
>
> Hvor finder jeg en driver der kan bruges til det kort?

Selvom det ikke er direkte relateret til dit problem - så bør du nok
overveje at installere Debian woody istedet for potato.

- Morten.