Udluftning af selve toiletkummen?
Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 19-02-01 21:00

Hejsa

Netop hjemvendt fra Sverige spekulerer jeg over om hvorfor VI ikke også
laver udsugning direkte i tønden som de gør. Efter et ordentligt job er der
ikke så meget som en fært at komme efter, fordi der er undertryk via en
vacumpumpe indbygget, så lugten fjernes før den folader kummen.

Er noget sådan mon i handelen i DK? (tilføjes skal, at der var tale om et
hul i gulvet og pøllen ned i spanden nede i kælderen type toilet)

Med fingeren for næsen,

Søren

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 20-02-01 07:08

"Søren G. Nielsen" <s.g.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er noget sådan mon i handelen i DK? (tilføjes skal, at der var tale om et
> hul i gulvet og pøllen ned i spanden nede i kælderen type toilet)

Pas på med for meget undertryk, det ville være kedeligt at blive suget fast
på tønden

Fra : Torbenth

Dato : 20-02-01 20:28

Tommy Bøgeskov skrev i meddelelsen <96t1jp$4i2$1@news.inet.tele.dk>...

>Pas på med for meget undertryk, det ville være kedeligt at blive suget fast
>på tønden

Hej.

Man skal bare åbne munden, så er undertrykket udlignet.

Mvh.
Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-02-01 23:19

> Man skal bare åbne munden, så er undertrykket udlignet.
>
> Mvh.
> Torben

Spis gule ærter, så skal i bare se hvor meget strøm den stakkels ventilator
kommer til at lave!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Bonde

Dato : 20-02-01 23:30

On Tue, 20 Feb 2001 07:07:52 +0100, "Tommy Bøgeskov"
<tb@nospam.ddf.dk> wrote:

>Pas på med for meget undertryk, det ville være kedeligt at blive suget fast
>på tønden

Jeg har hørt en historie om en færge med vacumtoiletanlæg, hvor en
lettere overvægtig dame, kom til at trække mens hun stadig sad på
tønden. Vacumet var så stort at det meste at hendes tarmsysten blev
trukket ud af hende.
Det er sansynligvis en vandrehistorie, men det er sgu' da en fæl
tanke

I øvrigt findes vacumtoiletanlæg i mange udførelser. Lige fra
privatanlæg med samletank, til store anlæg på f.eks skibe.
Personligt har jeg aldrig kunnet se fidusen, med mindre der er tale om
store anlæg, med mange toiletter, og det ikke er muligt at lægge
gravitationsledninger (rør med fald), som f.eks på skibe.

Bonde

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-02-01 09:01

Henrik Bonde wrote:

> [...]
> lettere overvægtig dame, kom til at trække mens hun stadig sad på
> tønden. Vacumet var så stort at det meste at hendes tarmsysten blev

Heh! Det er sgu for klam en tanke her fra morgenstunden!! (jeg tar lige
noget mere kaffe)

> Det er sansynligvis en vandrehistorie, men det er sgu' da en fæl
> tanke

Joe tak.

Mvh
Roberto

Fra : Michael Schroeder

Dato : 21-02-01 10:26

"Henrik Bonde" <HBonde@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> store anlæg, med mange toiletter, og det ikke er muligt at lægge
> gravitationsledninger (rør med fald), som f.eks på skibe.

Fidusen er vel at spare på vandet ?

På de skibe jeg har været med er der væsentligt mindre vand i kummen, og der
bliver næsten ikke brugt vand under udsugningen, og til sidte fyldes kummen
igen.

mvh Michael

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 21-02-01 11:35

> [...]
>
> Søren
>
> Jeg prøver lige på en anden måde. Det er udluftning, altså en konstant lav
udsugning som fjerner lugtgener inden de kommer op over kanten. Selve
udskylningen foregår på normal vis. Men det er da smart og komfortabelt at
man kan "bombe" uden en fært?

Fra : Ivar

Dato : 21-02-01 19:52

> udsugning som fjerner lugtgener inden de kommer op over kanten. Selve
> udskylningen foregår på normal vis. Men det er da smart og komfortabelt at
> man kan "bombe" uden en fært?

Som jeg har skrevet tidligere i en anden tråd, har jeg prøvet at side på
et toiletsæde med indbygget ventilation. Der sad en kontakt under
brættet, når man satte sig, blev den aktiveret og en ventilator
satte i gang. MEGET ubehageligt, hvis der ikke er meget varmt
på toilettet er det kold fornemmelse.

Ivar

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 21-02-01 20:46

"Ivar" <did@vip.[nozpam]cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brættet, når man satte sig, blev den aktiveret og en ventilator
> satte i gang. MEGET ubehageligt, hvis der ikke er meget varmt

Jamen det var da synd! Jeg kan fortælle dig at mit forsøg bestående af en
aflagt støvsuger (som står udenfor huset), med en perforeret vandslange
monteret under toiletsædet med nylonstrips giver bare så tilpas et vacum at
alt lugten forsvinder. Og jeg mener ALT lugten. Det er sgu da smart. Jeg
mener hvor meget er drømmevillaen reelt værd hvis den bliver overhørmet når
der er en der sætter sig. Jeg startede med at spørge om dette system kunne
købes, og det kan det åbenbart ikke (endnu

MVH

Søren

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 21-02-01 22:29

"Søren G. Nielsen" wrote:

> [...]
> der er en der sætter sig. Jeg startede med at spørge om dette system kunne
> købes, og det kan det åbenbart ikke (endnu

Hvornår starter du produktionen? :)
Jeg kan tænke på mange spøgefulde anvendelser af din opfindelse.
(_Vand_-slange... ;) eller scene-røg i stedet for vand...

Nu vi er ved de mere avancerede toilet løsninger kan jeg fortælle om en
bekendt, som i Japan fandt toiletsæder med indbygget varme. Efter noget
besvær lykkedes det dem at få et eksemplar med hjem (til USA). Når de
havde gæster måtte de advare dem så de ikke fik et chok når de satte sig
:)

Og så er der de offentlige italienske toileter med automatisk skyld, som
skylder på de forkerte tidspunkter... Min erfaring er, at trykfølere i
gulvet virker bedre end en lysføler på væggen :)

Mere seriøst: Den udsugning, du så i Sverige, var den en del af kummen
eller sædet? Og vil det kunne passe på et _vand_kloset?

Mht. punkt-udsugning: Vil det ikke være smart at have en let udsugning i
skabet under vasken, så evt. lugt fra affaldsposen suges ud?

--Johan

Fra : Henrik Bonde

Dato : 22-02-01 12:57

On Wed, 21 Feb 2001 20:46:14 +0100, "Søren G. Nielsen"
<s.g.nielsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>monteret under toiletsædet med nylonstrips giver bare så tilpas et vacum at
>alt lugten forsvinder. Og jeg mener ALT lugten. Det er sgu da smart

Ok. Den havde jeg fuldstændigt misforstået.
Der er altså ikke tale om at skyllet foregår med vacum, men en simpel
ventilation af kummen?
Lyder skide smart. Det må vel kunne bygges ind i brædtet, og
ventileres ud gennem kloaken, via en blæser med kontraventil.
Jeg er køber når du har startet produktionen

Bonde