spil via TCP/IP
Fra : Charlotte & Torben J~

Dato : 25-08-02 17:27

Hej

Jeg har lige fået installeret en internet forbindelse via den
antenneforening jeg er i. Det kører godt, men jeg har et spørgsmål ang. spil
på nettet, eks. Cossacks.

Når jeg vil spille cosacks enten via TCP/IP eller via deres server, kan jeg
ikke.

Jeg har været på hjemmesiden for antenneforeningen som bl.a. skriver
følgende:

Grunden til at du ikke kan spille "Ages of empires" skyldes sikkert at du
ikke har en offentlig tilgængelig IP adresse. Vores IP netværk ligger
beskyttet bag en NAT (IP oversætter til interne IP adresser), samt en
firewall

Er der noget som helst man kan gøre for at jeg kan spille på nettet?

Kan man forøvrigt spille online spil, a'la www.wwiionline.net ?

mvh

Torben Jørgensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-08-02 18:29

> [...]
> firewall

> Er der noget som helst man kan gøre for at jeg kan spille på nettet?

Ofte kan man købe en offentlig IP-adresse, af udbyderen. En af mine venner
har gjort det og prisen er rimelig: 14 kr/pr måned.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Charlotte & Torben J~

Dato : 26-08-02 08:11

hej thomas

jeg tror du har ret, men jeg har undersøgt det, og antennefoeningen, "vælger
at prioritere flest muligt på internet frem for krævende brugere"

mvh

Torben