Kan man få fjernet natugas instalationen f~
Fra : Hubertus

Dato : 25-08-02 14:45

Hej.
Vi er 2 generationer, der ønsker at købe hus sammen.
Vi har fundet det hus, der passer lige til os, men huset er opvarmet ved
naturgas.
Vi er en del mennesker, og det vil derfor være en fordel for os, at anskaffe
et stoker fyr i stedet.
Vi har fra anden side fået at vide, at det ikke er muligt at få fjernet
instalationen igen, selv om man er ny ejer af huset, da Dong ikke vil
tillade det.
Kan det virkeligt være rigtigt.
Jeg ved ikke hvilken type kontrakt der ligger for det pågældende hus, men
hvordan lyder disse kontrakter normalt, og er det ikke muligt at komme uden
om dem.

På forhånd tak,

Helmuth.

Min e-mail er ikke brugbar grundet alt for megen spam.... beklager. Brug
grupen i stedet.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-08-02 14:54

On Sun, 25 Aug 2002 13:44:54 +0000 (UTC), "Hubertus"
<hubert@notvalid.com> wrote:

>Min e-mail er ikke brugbar grundet alt for megen spam.... beklager. Brug
>grupen i stedet.

På grund af dette har du ikke fået velkomstmeddelelsen fra dk.bolig
samt gruppens regler. Du bedes derfor selv sætte dig ind i reglerne
som findes på http://www.usenet.dk

Moderatorgruppen for dk.bolig anbefaler at man benytter
kontonavn@udbyder.invalid i stedet for alle andre selvopfundne
spamblockere.
Hvis du så benytter kontonavn@udbyder.invalid er det usandsynligt at
nogen autospammere nogensinde vil genere dig.
Samtidig er du helt sikker på ikke at være skyld i at uskyldige
brugere/domæneejere bliver spammet idet der er truffet officiel
beslutning om at .invalid aldrig vil blive benyttet i Top Level
Domain.
I de fleste tilfælde vil man kunne gætte - som person og moderator -
at .invalid skal byttes ud med .dk hvis man absolut skal skrive til
dig, men det er tvivlsomt at dette vil ske af noget automatik hvorfor
risiko for spamming vil være minimal.

En sidste ting: Når man poster i flere grupper bør man altid sætte
Followup-to en enkelt gruppe hvor tråden kan fortsætte. Jeg har sat
FUT til dk.bolig

Med venlig hilsen
Knud Berggreen
Medlem af moderatorteamet for dk.bolig

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-08-02 14:57

Hubertus wrote:

> Vi har fra anden side fået at vide, at det ikke er muligt at få
> fjernet instalationen igen, selv om man er ny ejer af huset, da Dong
> ikke vil tillade det.

Prøv at kontakte teknisk forvaltning hos kommunen.
Nogle områder har tilslutningpligt til naturgas.

--
Venlig hilsen Erik Olsen
http://hjem.get2net.dk/erik_olsen/

Fra : Ulrik

Dato : 25-08-02 14:58

Hej

Uden at være helt klog på emnet, så mener jeg at man godt kan vælge ikke at
fyre med naturgassen, men når den nu er lagt ind, vil de ikke fjerne den som
du skriver. Bruger man så en anden opvarmnigsform skal man vistnok betale en
afgift for installationen.

Mvh Ulrik

Fra : ab

Dato : 25-08-02 18:23

En anden udvej er at lægge sig fast på et forbrug, der svarer til det
minimumsforbrug / under det faste gebyr, som naturgasforsyningen har
fastsat. Det kunne f.eks. være til kun at dække varmvandsforbruget.

En anden ting er, at en evt. efterfølgende køber måske ser anderledes på
tingene, end I gør.

ab

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-08-02 18:19

> [...]
> Jeg ved ikke hvilken type kontrakt der ligger for det pågældende hus, men
> hvordan lyder disse kontrakter normalt, og er det ikke muligt at komme

Som regel kan man ikke fjerne Naturgas ledningen hvis der er
tilslutningspligt. Men skal man fyre med biobrændsel, som er CO2 neutralt,
er der nogle særlige regler der burde tillade at skifte kedlen. Men jeg har
set at man kan få bio fyr med gasbrændere i som tager over hvis fyret går ud
måske det var en ide?

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Aksel

Dato : 25-08-02 22:11

"Hubertus" <hubert@notvalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved ikke hvilken type kontrakt der ligger for det pågældende hus, men
> hvordan lyder disse kontrakter normalt, og er det ikke muligt at komme

Der kan være tinglyst tilslutningspligt for naturgas eller for den sags
skyld fjernvarme, det medfører at man skal betale faste afgifter uanset om
man er bruger, man kan komme ud for at der er tilslutningspligt fra en
bestemt dato og at man så skal betale selvom man ikke er tilsluttet.
Der er ofte forbud mod at anvende andre opvarmningsformer.
Spørg jeres advokat, det er en naturlig del af hans arbejde.

Hilsen Aksel