delning af adsl
Fra : Jan Larsen

Dato : 25-08-02 12:06

Hej

Jeg har 2 stk. pc'er, en med SuSE8 og en med winxp.
Den med SuSe8, har forbindelse til Internettet via en pppoe (virker fint).
Så er mit spørgsmål, hvordan deler jeg denne forbindelse, så min winxp også
kan komme på nettet...????

Mvh Jan

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-08-02 13:04

Jan Larsen wrote:
> [...]
> Så er mit spørgsmål, hvordan deler jeg denne forbindelse, så min winxp også

Tør du have en windows-maskine på internettet

Du kan smide et ekstra netkort i linux-maskinen og lade windowsmakinen
få adgang via det. Aktiver ip-forwarding og masquerading på
linux-maskinen. Windows-maskinen skal selvfølgelig have linux-maskinen
som default gateway.

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:

Fra : Jan Larsen

Dato : 25-08-02 19:19

Tak for svar

>Aktiver ip-forwarding og masquerading på linux-maskinen.
??? Hvordan gør jeg det.

Mvh Jan

Fra : Steen Suder

Dato : 25-08-02 20:01