Lag som flg. hjemmesides...
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 25-08-02 04:19

<URL:http://www.infimum.dk/privat/fiksertest.html>

Ovenstående side har sådan et lag jeg skal bruge... men det der lag hakker
når man scroller ned... er det muligt at det ikke gør det?????

Med venlig hilsen

Kenneth Brøgger

P.s.: Undskyld spam.... var bare en hastesag... har fået udsat deadline nu!
:)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-08-02 14:05

Nej. Der går altid lidt tid inden det repositionerer sig. Scriptet
skal først opdage at det er blevet flyttet og så repositionere sig. I
mellemtiden har du scrollet videre. Det er dette der giver "hakken".

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-08-02 21:17

Kenneth Brøgger <broegger@pc.dk> skrev:
><URL:http://www.infimum.dk/privat/fik
> [...]
Hvis du ændrer linien
objStyle.top = (korrHoejde+elemYpos) + suffix;
til
objStyle.top = (korrHoejde + Math.round(((nuHoejde-korrHoejde)
*0.9))) + suffix;

så vil den kun ændre sig 10% af ændringen hver gang, så hakker det
ikke så meget.

Du kan så dreje lidt på de 0.9 og på opdateringshastigheden i
setTimeout som du lyster.

Dog har jeg måttet ændre lidt i dit script for at dette virker:
1) Jeg har allerede inden denne linie lagt elemYpos til korrHoejde
Så der står disse to linier lige efter hinanden i koden:

korrHoejde = (window.pageYOffset || window.pageYOffset==0) ?
window.pageYOffset : document.body.scrollTop;
korrHoejde += elemYpos;

2) I IE kan kan ikke få fat i style-indstillingerne hvis de er
angivet i en class, kun hvis de står som style i tagget [1]
Så jeg har fjernet
top:10px;
fra din class og defineret div'en med

[1] .... tror jeg nok. Jeg havde i hvert fald lidt problemer med min
IE, som sagde at variablen top var tom første gang scriptet kørte
igennem. De senere gange var den jo sat med objStyle.top, så det var
ikke noget problem, men nu skal vi jo bruge nuHoejde, som anhænger af

top til at regne med, så den skal være defineret.

>P.s.: Undskyld spam.... var bare en
>hastesag... har fået udsat deadline nu!
Dette indlæg kunne også sagtens ligge i den gamle tråd, da det jo er
samme problem vi diskuterer

Hvis min forklaring af ændringerne ikke er helt forståelig, så må du
skrive igen - i samme tråd
mvh Torben

PS Jeg undskylder hvis dette indlæg kommer to gange. Det så ikke ud
til at være gået igennem første gang.